Alla inlägg under januari 2008

Av Maria - 20 januari 2008 15:26

Feber, det var väl bara väntat men tråkigt, tråkigt. Han sover nu för andra gången för idag. Farfar och Vivianne har varit här på lunch och kaffe, jag gjorde spenatplättar och hade bakat en sockerkaka. Per och Gustav har varit ner på sjön och åkt skridskor, perfekt is! Det har ju varit sol idag. Nu har Per  åkt in till stan för att köpa alvedon till Axel och jag har stoppat in kycklingen i ugnen, jag ska på vattengympa sedan(duktigt va!)

Av Maria - 19 januari 2008 19:58

undan lite grejer vi inte längre använder. Detta har jag lagt ut på blocket, prövar det innan tradera för det var så många bärselar där.

Av Maria - 19 januari 2008 16:32

mig och Axel.

Av Maria - 19 januari 2008 14:42

Skönt, mysigt med sovmorgon. Axel har sovit oroligt inatt och båda pojkarna vaknade tidigt. Direkt efter frukost körde vi igång med våra sysslor, Per for på jobbet och lagade bilen och jag började städa (inga traditionella könsroller i vår familj!). Nu ska vi ta en em-fika.

Av Maria - 18 januari 2008 20:25

Vaknade förhållandevis pigg med lille sonen brevvid mig utan att jag märkt hur han kommit hit, så iaf jag har sovit hela natten :). Upp, frukost och göra oss alla iordning. Kom till skolan precis när det ringde in, lämnade Axel och vidare till mitt jobb. Vi var ute hela fm och det var så skönt, jag åkte madrass med barnen så att jag fick röra på mig. Slutade tidigare, eftersom vi hade så lite barn och det visade sig vara bra eftersom Axels dag inte varit så bra, han var trött och hade ätit lite mat. Men han blev gladare och piggare när jag kom, det är ju också så att de håller på att skola in fler barn så det är nog ganska röriga dagar. Hämtade Gustav, hem. Axel och jag fikade och Gustav lekte ute. Slog in födelsedags present och Gustav fick duscha innan middag. Lagade mat och landade i att nu är det helg. Per skjutsade Gustav och då kom min lillasyster med goklimpen (å, jag längtat efter honom och Freja, jag har inte träffat Freja på jätte jätte länge). Vi fikade och hon visade sina reafynd. Per la Axel, Kristina åkte hem och Per for och hämtade Gustav. Gustav kvällsfikade och Per och jag gjorde en drink, Per hämtade ved eftersom vi ska fredagsmysa lite med vin, kex och ost. Jag la Gustav och nu sitter jag här.............Min vardag........och helg....

Av Maria - 17 januari 2008 19:50

Har ju gått jättebra, bara lagomt trött när vi kom hem. Det gick bra att lämna Axel och han hade en bra dag på förskolan. Gustav tog med sig bästisen hem från fritids, ett impuls infall men det passade bra med hans familj också.


Axel var väldigt trött när jag gjorde middag men har iaf svårt att somna??(övertrött?)


Jag känner mig halv på jobbet, kroppen är där men inte huvudet. Men det löser sig nog med tiden.


Skönt med fredag imorgon!

Av Maria - 16 januari 2008 20:30

Att jag ska lägga in en bild på våran uppförsbacke(djävulsbacken, den kanske kallas så också för att det blir en del svordomar både över backen och eventuella män som inte sköter skottning och sandning?), får väl ordna det då :)

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards