Alla inlägg under december 2007

Av Maria - 20 december 2007 08:50

Min lilleman Axel kissade på pottan för andra gången igår, det är ju mycket viktig information :)


Idag far vi(det är pojkarna och jag det) och fixar de sista julklapparna, sedan har Per i uppdrag att fixa två små och sedan pojkarnas från farfar och Vivianne. Det skulle han ha gjort tidigare i veckan men han har en förmåga att skjuta upp saker och ting som han inte tycker är särskilt viktiga :(


Nä, ska göra oss klara. Vi ska ju luncha med Per!

Av Maria - 19 december 2007 20:29

tomtat sent som fasen. Det har jag haft som vana att göra på luciadagen. Idag blev det lite städat, men jag vet inte om man kan kalla det julstädning:( Nä, det är bara att konstatera det blir ingen riktig julstädning hemma hos oss iår. Ingen ork finns, så är det bara. Det måste vara nå skit i kroppen!


När Axel sov så städade Gustav och jag nedervåningen han tycker att det är kul att gå med dammvipan, så det blev iaf dubbeldammat :) Och så var jag upp på vinden och hämtade jullådan. Nu längtar jag efter att ta in granen, för det blev ju fint när allt var klart. Och då var det dax att ta itu med middagen, men serru då ringde jag min man och sa -strejk! Så han fick åka in på pizzerian innan han kom hem. Nu ska jag släpa mig ut en stund, för det kan ju också vara där felet är. För lite friskluft!


Ja, GUstav blev hemma idag för han hade 38 grader igår vid sängdax. Men nu är han pigg och feberfri.


Jag har sett klart skiva 1 box 3 mcleods daughters. Härligt återseende! Så kommer jag att minnas den här hemmaperioden. Ja, just det när jag var hemma med lille Axel så såg jag tre boxar med mcleods daughters ;).


Slö jävel det är jag!hrmf.....promenix.......nu!

Av Maria - 19 december 2007 19:03

Ha, ha den här tycker iaf jag var kul. Skulle kunna vara jag som gjorde så, iband är jag ett riktigt klantarsel. Fråga mina kollegor på jobbet om vad jag gjorde med ett teveskåp en gång :)


http://www.kossan.se/roliga-filmer/wii_kan_vara_ett_problem_foer_vissa.htm

Av Maria - 18 december 2007 10:37

som jag precis skulle spara och så kom klåfinger Axel och tryckte bort det suck.


Iaf skrev jag att Gustav fick feber igår kväll så shoppingen med mormor och kusin Victor blev uppskjutet till på fredag. De åker ju och tok handlar en gång innan jul och myser ihop en dag de tre.


Festis det äckliga djuret har tagit en fågel idag, så jag har hela bron full med fjädrar. Och jag avskyr fåglar :(


Iaf är G. piggare. Han har vilodag idag och blir det inte värre under dagen får han faktiskt gå imorgon eftersom det är sista dagen innan jullovet.

Av Maria - 18 december 2007 10:36

Det här tycker jag är ett roligt bus, ska göra en sån flaska.


http://www.kossan.se/roliga-filmer/busa_med_ketchupflaska.htm

Av Maria - 17 december 2007 21:07

Idag blev det en snäll en och ganska gullig, jag kan ju inte vara elak varje dag :)


http://www.kossan.se/roliga-filmer/det_kaenns_bra_att_goera_bra.htm

Av Maria - 17 december 2007 16:29

Ja, var ska man börja...jag har så mycket att städa så jag vet inte vart jag ska börja. Så jag bestämde mig för att städa imorgon :). Har iaf dammsugit så att jag står ut till imorgon. Annars tvättar jag idag och just inget annat. Gustav var gullig imorse och lämnade en liten julpresent till sin favorit busschaufför, han blev så glad och överraskad. Gustav fick en spontan kram.


Axel har pratat med mormor i telefon idag så hon började gråta han sa både ja och nej och mormor. Fast på sitt språk :) Axel rusar fram i sin utveckling nu så att man knappt hinner med, så jag förstår precis varför hon blev så känslosam.....känner likadant själv...snyft....min bebis.... 

Av Maria - 16 december 2007 21:36

Äh, det blir en gammal favorit. Den är ju så jävla bra :)


http://www.metacafe.com/watch/979101/lada_driver/

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards