Alla inlägg under december 2007

Av Maria - 26 december 2007 21:34

Här kommer några bilder från julaftonskvällen. Det är pappa, lillebror och Gustav när han hjälper tomten. Och jag när jag öppnar lååånga julklappen. Och mina julklappar samlade i bild(ljus från min äldsta son och gratängform från båda sönerna och ett nytt fiskespö från Per, som jag har önskat mig så länge tack sötis!) och de fina ljusstakarna fick Per och jag tillsammans från svärmor och Uno. Och ja hon har gjort dem själva. Hon är så händig :)

Av Maria - 25 december 2007 19:52

Axel hade feber igår kväll när vi kom hem från mamma och pappa. Men natten har varit förhållandevis lugn. Så idag har vi tagit det lugnt, farmor och Uno fick komma på middag till oss istället för vi till dom. Gustav har promenerat med mig och Per har åkt skridskor med honom. Jag har pluggat en del idag, det börjar dra ihop sig till tentan känner jag!


Skulle lägga in bilder på mina julklappar med batteriet tog slut så du får stilla din nyfikenhet.


Pojkarna har fått massor med fina julklappar, Per fick ett luftgevär av oss i julklapp :)


Det känns som vi haft det lugnt och stilla i jul, igår var vi hos mamma och pappa. Vi hann med både kakfest, promenad, kalle och julbord och julklappsutdelning med tomte. Precis som det ska vara, när barnen somnat såg Per och jag på hälsoresan. Idag tänkte vi se pistvakt, roligt med svenska filmer tycker jag! Imorgon är det bandy som gäller om yngsten är feberfri vill säga........

Av Maria - 24 december 2007 10:22
Av Maria - 24 december 2007 10:18

GOD JUL alla bloggers. Ha en bra dag med god mat och en snäll tomte. Vi åker uttill mamma och pappa om en stund för promenad och efterföljande årlig kakfest :)


Pojkarna har öppnat klappar från farfar och Vivianne nu på morgonen, så har vi ätit gröt och lyssnat på julmusik. MYs, mys, mysigt!

Av Maria - 23 december 2007 15:48

Blev grymt ovänner med min store son imorse, så badet blev inställt :(


Han är förresten helt omöjlig idag sur, fräsig och vrång.


Så vi har slagit in julklapparna klart, Per har lagat soffan och jag har gått en 1,5 timmes promenad, så skönt var det!


Ikväll står matlagning på tapeten. Jag ska göra gröt och glödhopper och Per jansson och grilljera skinkan.


Vi kom på vad vi glömt handla iaf. Batterier till pojkarnas klappar, så Per gjorde en strö handling fanns ju ingen lök hemma heller.


Nu ska vi börja med middagen Per ska åka långfärdsskridskor efter middagen också.

Av Maria - 23 december 2007 15:46
Av Maria - 22 december 2007 20:52

Handlat klart julmat och klätt granen, nu återstår endast ett fåtal klappar att slås in. Måste skryta och säga att granen blev särdeles vacker i år.


Per har varit duktig och servat bilen idag. Bra jobbat älskling!


Imorgon funderar vi på att åka och bada, Gustav är lite hostig vi får se hur han mår imorgon. Kul att göra något annat som inte har med julen att göra.


Har just kommit på att jag fyller år snart, Per och jag har bestämt att vi ska göra smörgåstårta i år på min födelsedag. Det var väldans länge sedan vi ¨t det.


Jag träffade på min chef igår och då fick även jag en julklapp fast jag inte jobbar. En chokladask modell stor!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards