Alla inlägg den 22 december 2007

Av Maria - 22 december 2007 20:52

Handlat klart julmat och klätt granen, nu återstår endast ett fåtal klappar att slås in. Måste skryta och säga att granen blev särdeles vacker i år.


Per har varit duktig och servat bilen idag. Bra jobbat älskling!


Imorgon funderar vi på att åka och bada, Gustav är lite hostig vi får se hur han mår imorgon. Kul att göra något annat som inte har med julen att göra.


Har just kommit på att jag fyller år snart, Per och jag har bestämt att vi ska göra smörgåstårta i år på min födelsedag. Det var väldans länge sedan vi ¨t det.


Jag träffade på min chef igår och då fick även jag en julklapp fast jag inte jobbar. En chokladask modell stor!

Av Maria - 22 december 2007 20:48

Ja, vad ska man säga. Är ens männen värda oss kvinnor? Jag log iaf igenkännande........


http://www.kossan.se/roliga-filmer/inte_saa_finkaensliga_maen.htm

Av Maria - 22 december 2007 10:33

Var det full rulle från morgon till kväll. Kände mig hyfsat pigg på morgonen också. Gustav åkte iväg till Härnösand för att köpa juklappar och besöka technicus, de hade haft en mycket mysig dag!


Axel och jag åkte först på mitt jobb och hämtade bilbarnstolen jag fått av en kollega, ska ha den på sparken åt Axel. Sedan lunchade vi hos farmor, tack så mycket svärmora! Jag fick även prova hennes vad och fotmassage apparat hon fick av sin sambo i 60-årspresent, det var skönt men inget för mig dock! Axel och jag fredagshandlade för vi skulle ha frossarkväll, chips med dipp.


Axel somnade på vägen hem och lyftes över i vagnen. Då passade jag på att sanda i vår glashala backe, började sedan att städa övervåningen. Hann inte riktigt klart innan han vaknade, men han är ju duktig städhjälp :)


Gustav kom hem lagom till bolibompa, ganska trött :)


Klapparna är klara så idag ska vi handla lite mat så att vi klarar oss över helgen. Per är på jobbet och lagar en traktor :( vi ska hämta honom sedan och handla på ica maxi.


Nu ska vi ta och röra på fläsket, vi tänkte göra lite mer smällkarameller men silkespapperet är slut så vi ska ta en prom ner till hobbyaffärn´.

Av Maria - 22 december 2007 10:31

Min 6-åring gillar hjärnkontorets kulbana i början av programmet. Ja, det gör väl vi andra också. Så nu ska vi få vårt lystmäte.....


Titta ochbli fascinerad...

http://www.roligaklipp.se/haeftigt-tv-program,3356.html

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards