Alla inlägg under november 2007

Av Maria - 22 november 2007 15:05

Jag tog pojkarna på en promenad ner till ica i handlade mjölk och kattmat, sedan lekte vi i en lekpark. Gustav gjorde räksmörgåsar och kaffe till mig och Axel gungade på allt han kunde komma över, han älskar verkligen att gunga. Det låter som att han kan säga gunga nu också, fast på sitt sätt :)


Iaf kände jag mig hyfsat pigg efter promenixen så jag ska på minispa idag :)


Dagens nytta blev att tvätta två maskiner och nu ska jag hänga den ena, den andra ska tumlas!

Av Maria - 22 november 2007 07:59

Morgonpigga barn idag, självklart eftersom det inte var någon skolbuss att passa idag. Axel somnade inte om sedan Per klev ur sängen, en klar nackdel med att Axel har sovit hos oss inatt. Att han vaknar när pappsen kliver ur sängen, Gustav kom in och la sig tillsammans med oss 6,20.


Vet inte hur jag ska gör amed minispa´t idag, är inte särskilt pigg. Tung i huvudet, halsont och TRÖTT! Ska avvakta lite under dagen innan jag tar något beslut, för jag behöver komma bort och göra något utan mina barn!


Nä, gröt kokning nästa.......

Av Maria - 21 november 2007 15:54

Här är min snoppsamling som jag har varit duktig och planterat om här i veckan.

Av Maria - 21 november 2007 15:41

  • Vikt tvätt
  • dammsugit nedervåningen
  • plockat i och ur diskmaskinen två gånger
  • diskat lampor i köket

Linda ringde förut vi sköt upp träffen till måndag, bra för mig med eftersom jag ska träffa kära kollegorna på kvällen för minispa, de har så bra ideér de där på jobbe´!


Ska gå ner och stoppa en kycklinglåda i ugnen nu, den ambitionsnivån ligger matlagningen på idag eller också ska jag ringa till Per och fråga om han har lust att äta pizza :)

Av Maria - 21 november 2007 08:52

Det verkar inte bättre än att man ska bli sjuk både jag och min man har haft ont i halsen i två dagar och idag har jag huvudvärk, halsont och mår illa. Ofta mår jag illa i samband med förkylning, det är precis som att jag blir förkyld i magen också. Igår läste jag klart en bok till seminariet i v.50 och imorgon kommer Linda och vi ska diskutera den och frågeställningarna som vi fått av lärarna.


Igår var det spännande post, en overall jag köpt på tradera(22:-) till Axel och min observationsinlämning. Fick ett C och bra kommentarer, det är ju nytt betygssystem en sjugradigskala A-G då A är bäst. Jag känner att jag inte riktigt är insatt i vad ett C står för, mer än att jag är godkänd? Någon som vet?

Av Maria - 20 november 2007 09:16

Trött som attan då Axel varit vaken inatt igen...suck....undras om vi måste börja begränsa sovtiden under dagen. Men jag tycker att han är så liten ännu.....ja, vi får se. Per gav upp i natt iaf och gick ner och la sig på soffan. Nä , nu ska i fara på stan en sväng först hämta upp farmor!

Av Maria - 19 november 2007 09:43

en kalender på bloggen i år också? Vet inte om jag orkar det var ganska  tidskrävande?

Av Maria - 19 november 2007 09:39

Men den snälla busschauffören stannade och plockade upp Gustav fast vi inte korsat gatan ännu och inte nått busshållplatsen, Axel och jag tog en promenad runt sjön, åkte lite kana och gungade på badplatsen. Matade kaninen och åkte pulka när vi kom hem till huset.


Igår klättrade Axel vid öppna spisen och naturligtvis ramlade och rispade hakan och bet sig i tungan lillsnutten min. Han bara klättrar och klättrar...suck...jag har verkligen jagat denna pojke. Nu måste jag gå och rädda blöjhinken hör jag och mormor är på väg hit också.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards