Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av Maria - 17 augusti 2007 22:03

Axel har tagit sina första steg. Han var på sitt rum och stod och höll i sig i gästsoffan och ville möta upp Per, han släppte då och tog tre steg. Sedan ville Per visa mig och vi gick tillbaks till soffan och han tog då fyra steg mot mig. Mammas stora kille!


Vi var till farmor och Uno på middag, kalops med potatis perfekt Gustav mat han åt två portioner. Gott! Då hade hon plockat ihop kattgrejer som Tubbe inte använder. En leksak, en fjäder med en råtta längst upp och ett stånt där klättersovträd. Tack snälla söta rara!


På vägen hem stannade vi och tittade på en skock kattungar och gissa om vi inte kunde åka därifrån utan en lite ullig gullig sak, jag sa till Gustav ska vi kalla katten för Bästis. Nej, vi kallar han för Festis sa han då och så fick det bli. Han har varit jätteduktig(kattungen alltså) gått på lådan och gjort både det stora och lilla, ätit mat(helst burkmat, bara lite torrfoder). Men däremellan så längtar han jättemycket efter sin mamma, springer omkring och jamar så förtvivlat. Jag lider med honom, det är ganska grymt. Nu har han dragit sig undan för att sova. Per är nere hos syrran och snickrar vet inte när han kommer hem. Jag ska städa toaletterna nu och sedan krypa till kojs!

Av Maria - 17 augusti 2007 10:39

Mamma ringde vid halv åtta och hade fått fel på bilen, hon hade skjutsat pappa imorse och fått fel på bilen på vägen hem. Hon promenerade hem till en kompis och drack kaffe där och sedan ringde hon oss. Farmor har fått låna våran andra volvo medans deras bil var på rep, men nu behöver mamma och pappa låna volvon. Så i em följer mamma med till farmor dit vi är bjudna på middag och kör hem volvon (som vi ändå skulle hämta idag), det är tråkigt med bilar tycker jag. Ett nödvändigt ont att äga bil, min dröm är att det bara skulle behövas en bil i familjen. Men det verkar svårt, det skulle vara om någon av oss hade promenadavstånd till jobbet då!


Ja, idag ska vi till farmor på middag, titta på en katt kanske och städa lite minsann. Bäst jag börjar med det lite nu när Axel sover och Per och Gustav har åkt på affärn´och skjutsat hem mormor.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards