Alla inlägg under juli 2007

Av Maria - 17 juli 2007 20:52

Man hinner inte mer än vakna så ska man gå och lägga sig. Idag har vi varit till farmor och myst, ätit lunch och promenerat. Efter middagen drog vi iväg till ikea, tyckte att jag hållt mig länge nog nu. Vi köpte kuddar till soffan på altanen, nya sovkuddar till Per och mej och ett till drag på lakan till vår säng(jag tycker ikeas är väldans bra). Sedan några korgar att ha i bokhyllan uppe, för att dölja diverse små plock som alltid ligger och dräller **suck*. Per är nere och diskar hör jag och båda pojkarna sussar sedan en halv timme tillbaks iaf. Vi köpte en till barnstol till Axel också som vi kan ha ute på altanen, det blir sånt konkande på tripp trappen och den man hänger på bordet är så låg så att han inte kan ha haklapp. Kostar ju bara en hundring ikeas, nu ska jag gå ner och se.....ja just det morden i midsomer....tror jag ska plundra en Gustav godispåse också he, he vilken mamma han har!

Av Maria - 16 juli 2007 21:56

Idag har vi varit och badat, och sen just inge´mer för sedan kom en dunderhuvudvärk på mig som kändes ett tag som att det skulle gå över i migrän. Men jag klarade mig och nu på kvällen har jag varit piggare. Per och jag har drömt och ritat på vårt kök, vårt nästa stora projekt när allt annat vi håller på med är klart. Vi kalkylerar på en femårs period för att hinna spara pengar också. Jag har varit in på csn sida och sökt studiebidrag för hösten, på så sätt tänkte jag slingra mig från att måsta ta ut fem dagar i veckan från föräldraförsäkringen. Suttit och pratat med  mamma i telefon så nu är jag trött, men kanske måste tomaterna ha lite vatten...... 

Av Maria - 16 juli 2007 21:04

Den efterlängtade minigolf turen, jag var riktigt kass, Per var bäst och Gustav gjorde två hole in one. Efter det var vi och veckohandlade på ica eftersom Janne(Pers brorsa som satte solfilm på vår bil) ätit skåprent hemma hos oss. På kvällen motionerade Gustav och jag runt sjön, på kvällen läste jag bok bara.

Av Maria - 16 juli 2007 21:02

Lördagen att vi åkt årets första tur med roddbåten på fredagskvällen Gustav, Amanda och jag. Vi metade aborre och tjejerna fick varsin. Mys pys! Vi kollade även om bävern var hemma, det var den inte!

Av Maria - 14 juli 2007 22:46

Har det varit, vi har varit norrut på middag hos en barndomskompis till mig och hennes man och lilla dotter. Vi fick såååååå god mat, tusen tack Sofia för jag vet att du läser min blogg(och Magnus, grillmästaren). En annan familj var också bjuden på middagen, en annan barndomskompis till mig och hennes man och deras två barn. Vi har haft det så bra på deras altan med full service och barnen glatt lekande. Vi funderar om vi ska träffas för en kräftskiva hemma hos oss nästa gång, ska titta efter i almanackan när premiären är. Första helgen i sep är vi bjudna på bröllop hoppas att det inte är då.

Av Maria - 13 juli 2007 19:47

För bloggande, för vi har gäster i helgen. Pers bror ska sätta solfilm i våran bil, han har tidigare jobbat på ett glasmästeri och är händig på det.


Idag har jag bakat Pers efterlängtade mazarinkaka enligt hans mammas recept, den blev god!


Igår var jag på stan med min syster, det var både roligt, mysigt och efterlängtat med en dag för bara vuxna. Tack snälla mamma för att du är världens snällaste bästaste mamma, hon var med mina pojkar hela dagen frn 10,30-1600.

Av Maria - 11 juli 2007 19:55

Har kännt mig lite lättare till sinnes idag, har varit på städhumör. Det var ju roligt som omväxling. Har varit på biblioteket och lämnat igen böcker, på affärn´åt mamma och sedan ut dit för lite födelsedagsfika. Mamma fyller 51 år idag, grattis mamsen. Gustav följde med mig hem och efter middagen latade vi oss ute på altanen. Nu ska jag ut och cykla bort lite fett :)


Imorrn´ska syrran och jag på stan, mamma passar pojkarna. Det ska bli roligt med en dag för bara vuxna så att säga.

Av Maria - 10 juli 2007 22:23

Det gjorde jag, nu ska jag kolla hur dyr den blir. Dvs vad böckerna kommer att gå på och hur många.


Ska alltså plugga på halvtid, distans nu till hösten. Läs- och skriv 15 hp. Det blir nog bra för en rastlös själ som jag!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards