Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Maria - 6 juli 2007 20:54

Hon är så himlans gullig, hon ska ju hjälpa oss med syningen på soffan ute på altanen. Hon var inte riktigt nöjd med mitt tygval, jag ville återanvända mitt och Pers gamla överkast. Men nej upp på övervåningen och kom ner med det perfekta tyget, motsvarande alla mina förväntningar. Jag blev jätte glad, ska bli så spännande att se slutresutatet. Fick även en magisk lampa som jag ska göra en sagopåse av och en snuskgubbe som kommer från Pers mormor och morfar. Du vet en sån som visar sno..en om man vrider på den, Gustav var något facinerad kan man säga. Vi fick lunch och fika hos henne och Uno, och vi tog en promenad.


Sen for vi hem och klippte gräs och fredagsstädade, innan vi åkte på fm hade vi varit och storhandlat. Vi grillade till middag idag och delade på en flaska rödtjut.


Iaf har min man blivit galen han har inte varit särkilt skjutglad jägare, men nu jagar han skator för glatta livet. Fåglar alltså! De är inte särskilt snälla med vår kanin, de äter upp hans mat och är allmänt stygg med han. Så nu kör vi med skrämselpropagande = Hasses luftgevär!


Igår var vi ute hos min mamma och pappa och Per byggde två trappor, det tog hela dagen så vi servades med både lunch, fika och middag. Då gosades vi en hel del med trollungen Freja, och faster (alltså jag) fick hon att skratta med hjälp av att ruska på håret, det var tydligen gräsligt roligt. Gullunge där!


Den kvällen vi fick ut tanden på Gustav kom han med en rolig historia. - Mamma, mamma (med lite lätt panik), jag höll på att skratta ut tanden.


Appråpå skratta, det här är min mans roligaste historia (den har svärmor lärt mig)


"Ett pensionärssällskap åker buss och med jämna mellanrum går en äldre dam till busschauffören med nötter, till slut frågar han lite försynt - men äter inte ni några nötter?

- Men snälla busschauffören vi är pensionärer vi har ätit upp chokladen!"


Alltså han skrattar sig fördärvad, Pers humor i ett nötskal(fyndigt!).


Den här veckan har varit inbjudningsrik, vi har fått inbjudan både till ett 60-årskalas och ett bröllop. Kul, kul nu gäller det att skaffa barnvakt!


Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards