Alla inlägg under juni 2007

Av Maria - 5 juni 2007 12:58

Det var karlsson på taket utställning, vi hann se både en föreställning med Karlsson på taket och en med pippi och piraterna.

Av Maria - 5 juni 2007 12:31

Inne på järnvägsstationen, de skulle på utflykt till Hudiksvall och gå på mulle meck museet. Fint väder fick de också.


Jag känner mig trött idag, då Axel varit vaken en hel massa natt. Sovit oroligt hela natten i princip. Han sover nu ute på altanen! Innan lunchen var vi och handlade, en riktigt dyr handling 1200 spänn.Jag vet inte riktigt varför den blev så dyr, handlade avslutningspresenter till fröknarna (nymalet kaffe och mörk choklad), en sop. Fast i och för sig var det slut på en hel del basvaror som typ papper, torky och toapapper. Handlade även två kort då Pers brorsbarn fyllt år och det är stor sannolikhet att vi träffar dem till helgen. Mycket till helgen först mulle och sedan far vi direkt till Ljusdal på 50-årsfest. 


Var tvungen att köpa en sop, eftersom vi inte längre har vår automatiska dammsugare "Alfons" längre. Saknar han jättemycket rätt som det är. Idag när jag kom från affärn´trodde jag alldeles bestämt att han skulle möta mig i dörren, men icke!


Nä, nu ska jag gå ner och dricka en kopp kaffe innan mitt lilla yrväder vaknar. Ikväll är det teve kväll, ugly betty och house. När det är reklam tänkte jag passa på att dra av golven (hi,hi optimist!).

Av Maria - 4 juni 2007 22:02

Vi hade det väldans bra, hotellet var väl lite si och så. Men det får man väl räkna med för den penningen.


Fredagen var vi på maskin expo i barkaby och Toy´s R us. Hittade en restaurang i Täby centrum som hade en jättegod asiatisk buffe´. Och kvällens roliga = Pers min då han skulle beställa en stor stark och servitören talar om att de inte hade några rättigheter. Hi,hi hans min var obetalbar *fniss, fniss*. Han kom nästan inte på vad han skulle dricka istället!


Lördagen var vi på Junibacken, vi tog också en biltur ner till Tumba för att visa Gustav vart vi bott tidigare. Sedan gick vi till en lekpark i närheten av hotellet och på kvällen åt vi mat på hotellrestaurangen, väldigt gott var det iaf! 


Söndagen så blev det en promenad i Hagaparken och en glass där. Sedan kollade vi på dinosaurierna och de svenska djuren utställningen, efter det gick Per och Gustav på cosmonova och såg deep sea. Axel och jag lunchade i matsäcksrummet! Sedan for vi hem till kära huset efter en mycket aktiv och mysig helg.


Det blev hämtpizza till middag och lillasyster kom på besök. Hon är ju van att träffa mina pojkar en gång i veckan (pga. mulle), så hon hade väl abstinens hi hi!


Idag har jag bjudit svärmor och Uno på middag på nationaldagen, hon den lilla lyxkråkan ska ju åka på spa i TIO dagar. Så vi måste träffas innan hon far. Ringde min snälla mamma och undrade lite försynt om hon hade lust att komma, så att jag kunde klippa lite gräs. Snäll som hon är kom hon som ett skott, fast det är måndag och hennes vilodag. Jag har iaf klippt gräs och tvättat som en galning idag. Bra väder för det!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards