Alla inlägg under juni 2007

Av Maria - 18 juni 2007 21:06

Kolla in det här om du är en godisråtta som jag.

http://www.karamellkungen.se/


Idag har jag träffat min chef och lämnat in papper om fortsatt föräldraledighet, blev lite jobbsnack ett tag. Och sedan åkte hon med mig en bit och jag for vidare til affärn´. Veckohandlade, for hem packade upp varorna gick upp med Axel för att byta blöja och hux flux stod min man där. Han hade åkt tidigare från jobbet för att besöka ett företag som stänger klockan fyra. Tidigare under dagen var det det gamla vanliga, tvätt, disk och dammsugning.


Gustav har lekt med grannpojken som varit en vecka i turkiet, han har varit efterlängtad han!


Per snickrar golv, det gjorde han igår också. Och jag cyklade milrundan igår, det var duktigt tycker jag!

Av Maria - 16 juni 2007 22:11

Fick jag av min familj idag, härligt! Tvättat en hel massa idag, bra torkväder. Per och jag har hjälps åt att klippa gräset, jag har rensat lite i terasslådorna och lagt tidningspapper och bark över. Eller rättare sagt EN låda av åtta, det tar sin lilla tid när man har en liten. Får liksom stjäla sig till trädgårdstid, det är kul med trädgård men arbetssamt - där vi bor iaf.


Jag har bara sett en dvd med mcleod´s daughters idag, rekord! Annars har det som regel varit två om dan´. Nä, duscha och i säng.

Av Maria - 15 juni 2007 20:36

Veckorna går fort, jag tycker det nyss var måndag. Idag.....idag....har vi...va fan jag kommer inte på vad vi gjort. Just ingenting alltså, jag kan säga vad jag inte har gjort i dag istället..tvättat, diskat, rensat ogräs. Klippa gräset hade jag tänkt göra nu när pojkarna somnat, men jag blev lat orkar inte idag. Vi har iaf promenerat ner på affärn´, Gustav cyklade. Jag köpte välling till Axel för han verkar så hungrig på morgonen nu, vaknar tidigt och är inte riktigt nöjd. Per får prova imorgon bitti, för jag har sovmorgon *jippi*. Nu ska jag gå ner och ta ett glas cola, lite nonstops och ett avsnitt mcleod´s he, he!

Av Maria - 14 juni 2007 19:58

Har jag varit både lat och duktig.


Igår var jag lat på fm gjorde just ingenting och sedan efter lunch gjorde vi ett ryck och handlade, gick på biblo och postade mullepresenterna till tjejerna som inte kom på avslutet.


Per kom hem när vi satt i sandlådan alla tre efter middagen, det var skönt att ha honom hemma. När Axel somnat stack jag ut på min älskade cykel, avverkade milrundan för första gången i år. Jag har försökt en gång tidigare, men hela kroppen skrek nej, nej. Men nu gick det bra över förväntan faktiskt.


Idag behöver jag inte cykla då jag sparkat boll med Dennis och Gustav, det var jobbigare än cykla milrundan det! Roligt att träffa alla pojkar och lillgosan Freja. Sedan for vi ut på plantagen och handlade, vad heter det? eh.....tankeverksamhet......bark..så var det. Sex säckar, och två blommor till altanen och ett fat till min fontän. det kommer att bli så snyggt!! Jag fick mammas blomlåda efter farmor att ha blommorna i, det var snällt tycker jag. Tack mammsen!


Gustav coh jag blev trött när vi kom hem, så när Axel sov blev det dvd-film Mcleod´s daughters avsnitt 9-10. Rester till middag idag och vi har latat oss på Axels lekmadrass på hans rum.


Ja, just. Axel har matvägrat idag. första gången faktiskt. Fler tänder på gång, numero 4.


Nu ska jag inmundiga vatten och en till dvd avsnitt 11-12, hi,hi. Kalla mig besatt.......whahaha.


Kom på en grej. Det vart trångt i mammsens lillford, eftersom hon hade två säckar pant där. Men skam den som ger sig! Lite luft var det i ena bakdäcket också, satt och oroade mig hela vägen att hon skulle få punktering. Och så blev det ett kraftigt bakskrap när vi kom till vår kära backe, mördarbacken som syrran säger(hon är gravid:/), det var nog så att bilen var kraftigt överlastad. Men nej, vi skulle inte upp till Per och lyfta över säckarna i hans bil. Nej, det går så bra så enligt min kära optimistiska mamma. Sagt och gjort och så blev det!

Av Maria - 12 juni 2007 20:21

På besök här hemma hos oss idag. Mamma kom till frukost och Gustav och jag tog tipsslingan med oss och knatade upp för berget. Vi fick vänta bra länge innan de kom, det hela blev väldigt lyckat. Lite blåsigt väder kanske, men barnen lekte och hade det bra. Efter att de gått fick jag världens dunder huvudvärk, så när Axel sov sin em lur lade Gustav och jag oss på soffan. Vi tittade på mcleod´s daughters som mamma hade med sig. Lagade middag och hängde en maskin tvätt ute, Axel fick gunga och leka i sandlådan.Han börjar bli väldigt förtjust i att sitta i sandlådan och banka på saker, klappar kaka nu och kraschar den. Sedan blev det bad medans Gustav tittade på bolibompa. Nu ska jag titta på en till mcleods film.

Av Maria - 11 juni 2007 23:15

Min Gustav har en tand lös, för första gången i sitt snart sexåriga liv ska han tappa en tand. Han är så stolt, vickar på den ideligen. Min gullunge, snart en stor pojke *snyft*

Av Maria - 10 juni 2007 20:58

Den börjar redan bli rund och go och alla spekulerar i eventuellt kön.

Av Maria - 10 juni 2007 20:55

Har fyllt 25 år, grattis Petter. Men man ser här på bilderna att han har lång tid kvar innan han blir gammal.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards