Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Maria - 7 juni 2007 21:37

altanen och isolering och någe´skivor som jag inte kommer ihåg vad de heter. Vi sponsrade byggmax. Det hade jag bestämt att när vi fick moppepengar skulle jag handla altangolv. Så nu känns det himla kul att altanen snart är klar. Golv och lister och hemmabygget med soffan så....

Av Maria - 7 juni 2007 21:22

Enligt min son snart sex år. Det var så här att jag bad min man gå upp och byta om från snickarshorts till något annat eftersom hans mamma med sambo skulle komma på middag. När han kom ner retades jag med honom och sa - Nämen hej, dej känner jag inte igen. Vad heter du? Per fnös till svar och min äldste tittade konfunderat på mig och sa - det ser du väl att det är pappa och dessutom känner jag igen mobiltelefonen. Hi, hi det tyckte jag var fyndigt sagt.


Övrigt igår hade vi en trevlig middag, vi grillade och åt rabarberpaj ute på altanen. Nu inatt som var sov Axel tack och lov, det behövde hans mamma och pappa.


Idag har vi varit på stan och handlat studentpresent och jag har lyxat och köpt biljetter till robert Broberg som kommer i oktober hit. Jag ska bjuda min mamma, för hon ställer upp så mycket på oss. Håller även på att leta en liten bordsfontän, det är min dröm ute på altanen! Har suttit två kvällar i rad vid dators och letat, och så finns det en på rusta som duger gott och väl för 199 kr, suck! Annars är jag sugen på en som kostar 600 kr + frakt 190 . He, he det blir nog inte den. Jo, förresten om den på rusta inte finns blir det nog den.


Axel har också varit rolig idag. Vi var upp för att byta blöja och jag pratade i telefon med mamma (byta blöja med en hand går inte nu längre), så jag satte ner honom i hans rum. Han har en spegelvägg där och då kryper han fram till den och vinkar till sig själv, min gullunge han är så söt. Annars är det bara att resa sig upp mot saker som gäller nu, mamma vaktar :) så gott det går.


Gustav hade sista dagen på förskolan idag, han fick blomma av fröknarna. Men de kommer hem till oss som avtalat på tisdag, det ska bli kul. Jag har rensat ogräs och jordförbättrat idag när Axel sov.


Vi firade på mcdonald´s idag att sommarlovet har börjat, vi åt den där nya med kycklingfile´jag tyckte den var skitgod och väldigt mättande. Per och Gustav köpte glass också, jag fick isglass när vi kom hem. Nä, nu måste jag ut och vattna mina nyplanteringar och mata nanninen.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards