Alla inlägg under maj 2007

Av Maria - 15 maj 2007 22:06

Det inte hänt så jätte mycket.


Min väldigt snälla mamma har ställt upp och varit barnvakt när Gustav och jag var på det första besöket i förskoleklassen. Det gick väldigt bra, 21 barn ska de tydligen bli till hösten.


Axel har börjat vinka hej då, idag vinkade han till mormor när hon åkte.


Dagens nödvändiga blev, vika tvätt och tvätta mer. Se, det blev inget mer idag. Efter middagen hade det äntligen blivit lite bättre väder så då tog vi en promenad runt sjön. Per hade Apt så han kom hem sent och imorgon ska han bowla med jobbarkompisarna, så han ser vi inte mycket  av just nu :( 

Av Maria - 14 maj 2007 11:46

Han vill inte sitta still i sängen och leka heller längre, nä nu är det bara att pallra sig upp. Imorse gjorde jag i ordning som vi hade med gustav, släpade ut en madrass att ha på golvet i Axels rum så att man kan ligga och vila på den medans han leker på golvet.


Nu på morgonen  har vi varit på vc och lagt om såret och veckohandlat på mormors ica. Såret var så fint nu att vi bara behöver komma tillbaks om det blev någe´bekymmer. Passade på att lämna ett rör med morgonkiss från Gustav eftersom han kissar så mycket när han blir kall, men det var inga bakterier. Det kändes skönt att få det ur hågen iaf.


Startat tvättmaskinen, dammsugarn och nu är kaffet urfrucket så nu ska jag plocka ur och i diskmaskinen.


Har ringt och sagt upp tidningsabonnemanget också på morgonen, 2100 kr skulle det ha för ett år. Rena rånet nu blir det till att läsa på nätet och hanka sig fram på tillfälliga erbjudanden tills det kommer något mer ekonomiskt erbjudande längre fram. Sen när jag börjar jobba är det bara slöseri att ha en tidning, då hinner man inte läsa den på morgonen iaf. Fast det hinner jag inte alla dar nu heller :). Och så brukar jag läsa tidningen på lunchrasten på jobbet, när jag jobbar alltså.

Av Maria - 13 maj 2007 21:38

Är lite trött så det blir en tråkig resume´:


  • Ganska duktiga pojkar inatt, de sov till 7,30 också, helt ok! Farmor klev upp med dom, så Per och jag latade oss till 8,30.
  • Frukost tillsammans med farmor och Uno som har sovit över, det var mysigt för det blir inte så ofta!
  • Mulledax, lunchade med syrran och hennes sambo först. Axel hade varit exemplarisk bebis för bakfulla - lunch med oss, satt på golvet och lekte och sen en timmes sovning i vagnen ute på altanen. Sen kom vi tillbaks från mulle = lyxbebis!
  • Gjorde oss i ordning och for och tittade på bilen vi funderar på att köpa. Ingen vill köpa våran *snyft*.
  • Per hjälpte Petter lasta trädgårdmöbler de köpt, sedan åt vi på max tillsammans.
  • Tårta med kaffe för syskon med familj, gosigt med lill Frejan hon hade jeansklänning idag sötnosen (som dock var övertrött!).
  • Mamma och pappa kom och hämtade bilen och de fick äta tårtrester, för imorgon är det måndag och då fuskas inget!
Av Maria - 12 maj 2007 23:00

ning, gott som tusan. Mamma, pappa och Niklas, ingegerd och Uno bjöd vi på grillad karre´, kycklingfile´och klyft potatis med morot och palsternacka. Två såser bernais eller pepparsås. Tårta till efterrätt, Per hade önskat blåbärstårta. Den blev god!


Iaf receptet på årets sommardrink är istepåse, kolsyrat vatten och wiskey eller mörk rom, is och citronskiva. Pröva den du om du får tillfälle! Jag har inte prövat, men de andra sa att det var gott. Jag har bara druckit ett alkoholfritt vin till maten.


Just nu sitter jag och lillebror och vill att m&p längtar hem, det verkar de inte göra för nu har de börjat dansa. Och jag som ska på mulle imorgon, undrar om Axel tänker sova inatt. Jag ska nämligen skjutsa hem m&p och Niklas.

Av Maria - 12 maj 2007 14:49

Och tittat på Gustav när han hade sångföreställning tillsammans med massa andra femåringar. De var jätteduktiga! Finns det något finare än barn som sjunger?


pizzarester till lunch, har förberett lite till middagen. Nu ska jag gå och sova ner Axel, som är väldans trött!

Av Maria - 12 maj 2007 14:46

Så jag ger en resume´:


  • Vc med Gustav för omläggning av såret, ska dit på måndag igen.
  • Vi cyklade ner till centrum och handlade, mamma var med Axel
  • Fick en känsla av att jag måsta städa bilen och det gjorde jag på em när Axel sov. Och mycket riktigt efter middagen kom ett par och tittade på bilen.
  • Jag bakade pizza till middag
  • Förberedde tårtan till idag
  • städade nedervåningen tillsammans med Per
  • Fler bud på moppen har strömmat in, dock ingen reg.skylt
Av Maria - 10 maj 2007 22:05

Men lite kul är det.......jag har en grym humor kan jag konstatera.


http://www.roligaklipp.se/kitesurfare,1252.html

Av Maria - 10 maj 2007 21:51

För jag kom nämligen på att jag måsta byta kolsyrepatronerna i soda streamern, när jag var med mina kollegor fick jag ett recept på en riktigt god sommardrink som jag ska bjuda min man på i helgen. Du kan få receptet efter helgen:)


Iaf blev det skor till båda pojkarna, jag kunde inte motstå ett par urgulliga, mjuka praktiska skor till Axel. Fullkomligt onödigt, men så söta! Kan lägga in bild imorgon. Men han har redan smutsat ner dem för efter middagen var vi ute och Per och jag turades om att pyssla med bilen vi ska sälja. Axel gungade, klappa kaka i sandlådan och drog grässtrån  gräsmattan. Maria dammsög i bagageutrymmet efter hunden, Per tvättade bilen och knäppte kort till annonsen och Gustav sparkade boll med grannpojkarna.


Efter kvällsläggning av barnen blev det städning av övervåningen.


Jag har fått två bud på moppen, båda på 6500 kronor. Men jag har inte fått reg skylten idag heller så jag kan inte sälja den ännu *suck*.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards