Alla inlägg den 9 maj 2007

Av Maria - 9 maj 2007 19:52

Per fick något pensionsbesked idag och då stod det att han hade 412 månader kvar till sin pension, så nu ska vi börja ha nedräkning *hi, hi*. Det var en rolig uträkning, låter inte sååååå långt bort ändå( min gamla gubbe, puss).


Vi funderar på att byta bil eller vi ser det som att vi måste, Axels fina bilbarnstol passar inte så bra bak, då den framför får sitta i vindrutan. Och airbagen fram på passagerarsidan går inte att koppla ur, årsmodellen efter vår gjorde dom om så att då kan man koppla ur airbagen*suck*. Jag är förtjust i våran ford, dessutom är det en etanolbil. Det känns ganska bra att äga en sådan. Men nu vet vi inte hur vi ska göra, dessutom sjunker ju bilars värde så otroligt fort. Jag tycker inte att vi har råd med detta nu när jag är hemma och är föräldraledig, dessutom vill jag jobba 75 när jag börjar jobba igen. Per fick ju lite högre lön när han blev fast anställd igen, men har ingen lust med att detta lilla "överskott" ska gå till billån. Suck, pust och stön. Ford focus bästa familjebilen, blaha säger jag!

Av Maria - 9 maj 2007 11:24

Gustav är på femårs, Axel och jag for och handlade till helgens middag.


Natten har varit tröttsam, Båda pojkarna vakna. Men nu vet vi varför Axel har varit orolig han håller på att få tredje tanden, nu i övre delen. Såg den igår vid nattningen.


Andra planer idag? nja...kanske städa lite på Gustavs rum och en promenad och hämta Gustav tror jag. Baka bullar ikväll, nu är frysen full av godsaker igen:). Jobbigt att vara allergiker när man måste göra alla godsaker själv. 

Av Maria - 9 maj 2007 11:19

Nu blir det i förkortad version:


  • Jobbig natt Axel vaken en gång i timmen. Ändock morgonpigga barn.
  • Mormors besök + promenad runt sjön + lunch tillsammans + lite surf på datorn
  • Lätt dampkänning på em. Bakade, tvättade, dammsög och torkade golv nere och gjorde middag samtidigt:). Axel sov nästan hela tiden, satt i bärsjalen under den sista städningen
  • Syrran här på middag
  • Kvällen ägnades åt teven, för då var jag trött:). Det blev Ugly Betty och House.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards