Alla inlägg under april 2007

Av Maria - 16 april 2007 20:13

Vi har bara varit inne för att få i oss lite mat, på fm när Axel sov krattade och rensade Gustav och jag hallonbuskarna och gräsmattan runt dem. Nu har vi bara ehhh......typ 7/8 av gräsmattan kvar, om vädret håller tänkte jag att man kanske hann ovansidan mot skogen den här veckan. Nedre delen är ju ändå ingen ide´efter som det ska grävas där.


Framåt em när det var dax för lilleman att sova igen, så tog vi en promenad ner till centrum och handlade. Det blev lasagne till middag idag och rårivna morötter, de var inte goda alls blää!


Plockade in min tvätt från tvättvindan ute, det är en njutning i sig solvarma rena och fräscha kläder fria från hundhår :)


Men mitt ultimata bästa solvarma JORDGUBBAR, nyplockade från vårt jordgubbsland. Du hör jag börjar längta till sommaren jag!


Efter middagen kom min mamma och pappa och hälsade på, de hade med sig husvagnstoaletten till Per. Så att han har någonstans att bajsa:)


Imorgon halv åtta börjar det grävas, Gustav får väl se en stund på grävningen sen åker vi ut till mamma och pappa och stannar där tills allt är klart och avloppet går att använda igen.


Nä, nu står min man och flåsar över min axel....han vill alltså ha tillgång till datorn han också.....vad trodde du? 

Av Maria - 15 april 2007 20:18

Jag har ju som glömt bort den här omröstningen, men nu när jag såg att svägerskan hade gjort en. Så kom jag på att just ja´ det har ju jag också!


31 personer har röstat, och de flesta skulle kunna tänka sig att vara med i farmen, hela 29%


Delad andra plats Let´s dance och fångarna på fortet, båda 22,6%


Och slutligen delad sista plats idol och big brother, båda 12,9%


Själv skulle jag välja antingen Let´s dance eller....nä jag vet inte. Farmen har jag ju aldrig sett på heller. Nä, det får bli Let´s dance och då skulle jag vilja dansa med han som Malou dansade med. Och jag skulle vilja att Martin Stenmark var med också, han är snygg (innan han rakade av sig håret vill säga). Han var så söt med den där långa luggen!

Av Maria - 15 april 2007 20:10

  • Axel, Alfons och jag gick långpromenad idag, jag var skittrött när jag kom hem
  • Per och Gustav åkte på byggmax och Clas Ohlson och handlade grejer till grävningen.
  • Jag hängde ut tvätt att torka för första gången i år!

Av Maria - 14 april 2007 21:25

Vilken kanonstart, sommarvärme och glada barn. Fikasugna barn - de fikade läääääänge. Jag frågade Gustav vad som var roligast idag på mulle - Fika! Efter det då? - Burrleken!Alla som anmält sig kom - tio barn totalt väldigt lagom. 9 tjejer och så Gustav.Föräldrarna tyckte att vi valt en mysig plats. Jag berättade mullesagan och Kristina satte upp bilder för att illustrera den. Vi lekte Ekorrmamman och tvättlinan, Kristina hade hängt upp en lina med klädnypor på. Och hon presenterade leken som att vi skulle busa med ekorrmamman och hänga upp saker från skogen. Barnen var lite oroliga att ekorrmamman skulle bli arg, gulligt va!!Sen lekte vi burr och hux flux var det dax att plocka ihop ryggsäcken och göra avslutningsramsan och sången.Axel hade inte saknat mamma medans jag var på mulle han låg och sov i vagnen när vi kom hem.Efter middagen gick vi en promenad runt sjön i sommarvärmen. Det var folk som grillade, gissa om det luktade ljuvligt!!

Av Maria - 14 april 2007 21:21

Hängde ni med, kan även säga näst nästa grannen till yngsta brorsans mamma och pappa var här och ritade ut elkabeln, Per ringde grävarn´ och det blev bestämt att på tisdag gräver vi för nytt avlopp. Usch, nu kommer det rulla pengar som man inte vill ska rulla.

Av Maria - 14 april 2007 21:15

yeah, äntligen va!!Och vet du vad, Axel sov så länge som till 6,10 imorse. Då flög jag upp som en stucken gris och trodde att jag kanske inte hade hört honom tidigare, han ligger ju såååå långt bort (jag kan se honom från min sängplats!).Iaf höll vi på med sängen och bäddning och dammsugning och sånt hela fredagkvällen, det tog mycket längre tid än väntat. Och efter det finslipade Syrran och jag lite till på mullestarten. Man kan säga som så att jag somnade bums när huvudet landat på kudden, jag tror inte ens att Per fick nattepussen:)

Av Maria - 13 april 2007 18:47

Trots datumet menar jag. Idag har jag fredagsstädat och haft storfrämmande, brorsan Mikael, Ulrica och Freja. Hon var pigg och vaken när hon kom, så jag fick hålla. Tyvärr var hon även hungrig och jag dög inte till att mata henne, det var bara Ulrica det! Vi åt lunch och fikade tillsammans, väldigt roligt att de kom till oss det är inte så ofta. Men jag ska inget säga för vi är dålig på att åka och hälsa på. Och Freja är så söt, röda sparkbyxor idag:)

Av Maria - 12 april 2007 21:06

Inte diskmedlet, utan jag glädjedansar jag fick ut den. Kan nu stolt meddela att man för tillfället ligger överst på highscore listan :)))). Jag snackar taipei så klart.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards