Alla inlägg under april 2007

Av Maria - 20 april 2007 10:15

Idag bär det iväg till farmor, hon bjuder på lunch. Men först ett besök på biblo och sen lösa ut min man, han var och köpte gasol till spisen men jag hade ju hans bankkort:). Tur att det finns snälla människor här i världen!

Jag har vunnit en moppe, jag har vunnit en moppe.

Men jag tror att jag ska sälja den kanske kan jag köpa nya möbler till altanen eller en ny ytterdörr eller en ny soffa eller en häst eller en utlandsresa eller en ny bil eller en ny kropp eller ett nytt förstånd:)

 Är man rubbad så är man....

Av Maria - 19 april 2007 21:16

Återvänt till mina kära, kära garderober. Har idag städat leksaksgarderoben, och har nu bara linnegarderoben kvar att röja i. Enligt feng shu är det bra att ha städat och ordnat omkring sig så (även det som inte syns så att säga) då ska man få lugn och ro i själen. Vill du ha kort bevis på att mina garderober är i topptrim får du så lov att skriva en kommentar om det!!


Det var meningen att vi skulle på biblioteket idag (lagom aktivitet för Gustav), men Axels sovningar har inte riktigt passat in idag. Så det blev bara en snabb handling på affärn´. Makaronipudding till middag idag, Gustav åt tre portioner. Nu på kvällen har jag planerat till mulle på lördag.

Av Maria - 19 april 2007 14:48

Kan lugnt säga att jag har lite att berätta för nu har det hänt grejor.

 Vi tar de roliga först. JAG HAR VUNNIT EN EU-MOPED. Det är sant, otroligt roligt vad jag nu ska med den till.....kanske vann jag för att jag gjorde ett tibetanskt test....fast då skulle något roligt hända på fredag...hmmm. Jag skickade in till en lokaltidning, man skulle svara på hur många hästkrafter moppen hade och de drog mitt namn bland alla dessa. Och det var många som tävlade.

 Tråkiga nyheter, min älskade Gustav gjorde illa handen i tisdags kväll hemma hos sin mormor och morfar. Så mycket att vi fick åka upp på akuten, men tack och lov var det inget allvarligt. Han fick röntga handen och alla ben var hela, men han har en rejäl svullnad och är alldeles blå. Han har ont också gulle plutten min, vi skulle inte snåla med alvedon sa läkaren. Det var så att morfar och Gustav skulle backa in stora fyrhjulingen, och Gustavs lång ben var ivägen för bromsen så de backade ner i bäcken. Det gick så långsamt så morfar trodde inte ens att Gustav hade gjort sig illa, men han sprang ju in till mamma så klart. 

Av Maria - 17 april 2007 10:12

Har vi redan gjort angående grävningen av avloppet, grannen grävde nytt för några år sedan då de hade problem med stopp och så. Och våra avlopp går ihop innan de rinner ut i det kommunala avloppet så att säga och nu när vi kommit ner dit så visar det sig att vårt inte är inkopplat????Vad ska man säga, man tror ju inte att det är sant. Nu är det ju tur att vi har haft "brunnen", som inte "finns" men som finns. Ja, ja fortsättning följer. Har packat klart nu och Axel sover fm lur, så ska koppla in barnvakten så att jag kan packa in allt i bilen. Vi tänkte även ta med oss cyklarna ........... Tramp, tramp truddeli tramp tramp.

Av Maria - 16 april 2007 20:57

Nu saknas bara gardinerna och det kommer väl att ta sin lilla tid. Jag och symaskinen är inte bästa kompisar om man säger så:(

Av Maria - 16 april 2007 20:54

Före och efter. Nej, bilderna kom i fel ordning det blev efter och före. Rummet var blått förut innan renoveringen.

Av Maria - 16 april 2007 20:49

Här utforskar Axel gräsmattan och smakar lite naturligtvis!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards