Alla inlägg den 3 april 2007

Av Maria - 3 april 2007 15:37

På mitt jobb idag, innnan åkte jag runt till några förskolor och la i anslag till mulle i deras postlådor. Var meningen att jag skulle träffa min chef på jobbet så att jag fick reda på min nya lön, men hon kom aldrig:(Det var väldans roligt att träffa kollegorna, längtar efter dom och barnen ibland. Att var hemma med liten är ju ganska enformigt ibland, men jag klagar inte för det är en stor förmån att få vara hemma med sitt barn. Men man hamnar i de stereotypiska könsrollerna, som det känns nu gör jag allt som har med hushållet att göra och det är iaf inte mina favorit sysslor. Därför var det skönt att träffa sina kollegor så att man blir påmind om att jag har ju andra uppgifter här i livet också.Axel och jag lunchade när vi kom hem och sedan tog vi på nya promenadskorna och klädde på bebben och hämtade storebror, blåsigt men skönt att röra på fläsket!Nu har jag vikt ihop den förbannade tvätten och tänker belöna mig med två taipei innan det är dax för matlagning, korv, potatis och morotsstuvning idag. Gustav är hos grannarna och leker och Axel åker gåstol. Taipei here I come:)

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards