Alla inlägg under mars 2007

Av Maria - 25 mars 2007 21:15

Efter frukosten rivstartade vi dagen med att Per gick och hjälpte Hasse med vedkapen och jag packade badsaker.Axel var först skeptisk mot badhus eftersom det var första gången han var där, men efter en stund tinade han upp till sitt vanliga charmiga goa glada unge sätt. Så vi hade det mycket roligt och mysigt, Per fick till och med Gustav att bada i den stora bassängen.Vi åt lunch i cafeterian och sedan for vi till svärmor, vi solade oss en stund i det vackra vädret och sedan fick vi fika. Vi stannade på middag och sen for vi till Pers jobb då han skulle köra en traktor till en verkstad nära vårt hem, Gustav fick åka med honom. Snacka om lycklig pojke, ögonen tindrade.Kvällsfika och sen snabbt i säng med pojkar som var övertrötta tror jag, för de har nyss somnat. Jag är också trött så natti natti!

Av Maria - 24 mars 2007 20:42

Hemma hos syster, blev mest en grovplanering. Sedan åt vi lunch och fikade, och raskt begav vi oss hemåt så att hon skulle hinna plugga något också. I morse skjutsade vi Per och Hasse till tåget för deras lilla dags tripp till Uppsala.På vägen hem stannade vi på ica och inhandlade en färdiggrillad kyckling, det tycker både Gustav och jag om mycket, kyckling!Axel har fått sin första tand, den är inte helt igenom ännu, men man känner den tydligt och ser små prickar.Vi tog en em promenad så att hunden skulle vara rastad inför kvällen då Per kommer hem sent, ska gå ner och släppa ut han för en pink i link nu. Och jag ska nog fika lite ost och kex, imorgon blir det troligen bad innan vi åker till svärmor på middag.

Av Maria - 23 mars 2007 21:15

Lekt med grannpojkarna.Hälsat på farmor och promenerat i det vackra vädret.Fredags handlat.Fredagsmyst framför bolibompaPlockat ihop allt mullematerial inför morgondagens planerande med syster yster.Jag och pojkarna åker till henne och Per åker till Uppsala på isracing över dagen. Åker tio och kommer hem tio!Åter till let´s dance!

Av Maria - 22 mars 2007 12:35

Nu för att väga och mäta Axel, han är snart 6,5 månad och väger 9320 gram och är 71 lång, stor killen min. Fick nya ad-droppar. Hunden väntade utanför i det småkalla vädret, han då...som åt upp en plastplopp igår till en yogurt förpackning..tröttsamt!Gustav har maskerad idag på 5-års, han är cowboy med hatt och picadoll. Och hör och häpna han har kläderna på sig!

Av Maria - 21 mars 2007 16:14

Axel var trött men inte ville sova, han har sovit dåligt inatt också. Kanske tänder på gång?När han väl somnat tog jag plats vid datorn och anmälde mig till högskolekursen, men jag måste komplettera med betygen brevledes också.Sen lunch idag, när vi var klara med det och disken var det bara att åka och hämta brorsan. Vi åkte på biblioteket och hämtade ut Gustavs gratisbok från kommunen och lånade lite nya böcker samt satte upp mullelappen. Handlade en snabb sväng också, det blir "bara" soppa idag till middag så jag ville ha något gott bröd till.Ikväll blir det teve, greys anatomy. Imorgon går jag nog ner på bvc igen för att väga Axel, snart stammis där känns det som!

Av Maria - 20 mars 2007 20:59

Kom jag visst ihåg, jag kommer inte att välja fem nya bloggare. För jag tycker att man ska få välja själv vad man skriver på sin blogg, men jag antar utmaningen för lillasysters skull för min egen del då!6 underliga/egendomliga saker om mig:1. Jag kan inte låta bli att klämma finnar och pormaskar fast jag vet att man inte ska, klämmer även min mans :)2. Jag har en ovana att bita mig på insidan läppen, främst den understa men även den översta och även kinderna ibland. Jag höll på att dö av skam en gång när jag var hos tandläkaren och sköterskan lyfte på min läpp och sa - hrmf!3. Jag går hellre till tandläkaren än frisören, bakom detta ligger så klart ett trauma. Inför skolfoto i sexan gick jag till en frisör för att mjukpermanenta mitt hår, vilket resulterade i ett pudelkrull, kris...alla killar på högstadiet skulle ju titta i skolkatalogen på mitt pudelkrull. Jag grinade hela vägen hem i bilen!4. Ibland bara vet jag saker som har hänt eller ska hända, jag känner ett obehag i kroppen och en rastlöshet. Kan även känna mig iakttagen på vissa platser och då är det också en olustkänsla i kroppen, mitt jobb är en sån plats. Och det är bara när jag är där själv, konstigt!5. Jag inbillar mig att jag är speciell, att jag finns här på jorden för en speciell uppgift. Och att det är ett mål i livet att klara denna uppgift.6. Och slutligen min personliga favorit underlighet, jag har en hemlig klubb :) Det finns några fler som är med i den, jag har snart värvat alla mina kollegor. Den heter "Bara gå en gång klubben". Om du har massor av saker att bära så bara måste du bära allt på samma gång, du får absolut inte gå två gånger och du får inte tappa något på vägen. Jag lovar du blir helt besatt, både av själva lastandet och att upptäcka nya medlemmar!

Av Maria - 20 mars 2007 20:45

Måndagen blev en ovanligt bra dag, Gustav och jag bråkade inte en endaste gång. Han var mycket ute och lekte för visso han tyckte det var härligt med snön, Jag passade på att städa och tvätta. På kvällen gjorde jag i ordning anslaget för mulleaktiviteten som snart börjar och mejlade den för påseende till en mer erfaren mullefröken!Idag har Gustav och jag varit på bvc för 5,5 års kontroll, han var högst tveksam när det gällde sprutan. Men jag sa att det var inte så mycket att tveka på för spruta ska du ha, vilken elak mamma!Det gick bra iaf, och han håller kurvan. Mamma passade Axel, de passade på och tog en promenad i det härliga vädret! Gustav och jag gick på apoteket då mina vitaminer är slut innan vi for hem och började med lunchen, tunnbrödrulle.När mamma for hem gick vi en promenad runt kvarteret då Axel behövde sova igen, Gustav lekte i en snökulle. Idag har vi fikat på altanen för första gången i år. Mysigt var det kaffe, nyponsoppa och digestivekex. Suck, det är tråkigt att inte få fikabröd!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards