Alla inlägg under februari 2007

Av Maria - 11 februari 2007 11:45

Var HÄRLIGT, det var så länge sedan jag badat eftersom jag inte velat bada när jag var gravid.Gustav och jag gick ner först, då var det 35 grader i badet, men efter typ bara en halvtimme så var det 38 grader. Vi försökte rulla oss i snön men det tog emot, istället lekte vi vem som kunde hitta alkotten i badet snabbast, den som ramlat ner från det närbelägna trädet.När vi badat klart var det Per och Hasses tur, då var det 39 grader varmt.

Av Maria - 11 februari 2007 11:42

Efter en stunds snowracing åkning, ville pojkarna leka inne. Och Victor gillar den stora lyftkranen! Den köpte Gustav till sig själv för penagar han fått i födelsedagspresent från farbror Yngve, Anette, Niclas, Jimmy och Fredrik.

Av Maria - 10 februari 2007 14:21

Vi tyckte det var för kallt. Gustav har kommit hem nu och han hade Victor med sig, mamma och pappa har åkt upp på sjukhuset för att träffa sitt ny barnbarn.Per och Hasse är nere på strandtomten och förbereder kvällens bad i vedeldade poolen, ikväll ska jag också bada. Vi får turas om för Axel är inte tillräckligt kry för att vara ute i nått kallväder.Nu ska jag gå ner och göra lite fika till alla grabbar!

Av Maria - 9 februari 2007 21:38

Har pratat med mamma flera gånger, hon är fortfarande orolig för lillpyret, brorsan och svägerskan. Men jag känner mig inte så orolig är bombsäker på att allt är bra. Fast bebisar verkar så sköra, så är de envisa viljestarka varelser som gör allt för att överleva. Har till och med sett henne på bild på bloggen Ulricas, ursöt! Och precis som Ulrica sa en blandning av Dennis och Victor. Längtar efter att få träffa henne nu, men lilla familjen ska få lite lugn och ro hemma först, ja till och börja med ska de få komma hem också. Just nu ligger de på avd. 45.Har längtat efter Gustav idag, det var så långsamt hemma. Axel och jag har mest ätit och titta på teve känns det som. Var ut en sväng när Axel sov och rastade hunden i skogen och gav kaninen mat, samt kollade postlådan. Tråkigt i den var det alldeles tomt!Imorgon kommer Gustav hem och vi ska passa Victor en sväng då mamma och pappa åker upp till lillpyret (hon väger bara 2645), tänk Axel vägde två kilo mer när han föddes. Det är nog en omställning för Ulrica som har fått stora pojkar som jag tidigare. Om det är bra väder imorgon funderar jag på att åka skidor på sjön med pojkarna och lillasyster.Nu ska jag borsta tänderna och titta klart på Let´s dance.

Av Maria - 9 februari 2007 11:39

Fick jag igår, men hon kunde inte ge mig några svar. Jag skulle höra av mig igen i början av april, det beror på den här bolognaprocessen. Den innebär att all högskoleutbildning ska europaanpassas! Så det är väl bara att ha lite tålamod.

Av Maria - 8 februari 2007 20:04

För det tycker min mamma om och hör och häpna jag fick bjuda henne och kusin Victor på det!Mamma tog hand om min kinkpelle och jag gjorde jansson och stekte pannkakor till pojkarna. Jag tyckte att Axel var lite piggare igår framåt em och kvällningen, men till morgonen så var det samma visa igen. Strax före lunch ringde svägerskan på mobilen till mamma och talade om att hon var på väg till förlossningen för igångsättning, och vi lovade att sända positiva tankar och ork till henne.Mamma tog med sig Gustav hem till sig, han är en riktig mormorsgris. Och kusinerna kompar bra tillsammans, de är ju jämnåriga:). Hoppas att det inte är så kallt imorgon så att de kan vara ute och rasa av sig, energiknippena där!

Av Maria - 8 februari 2007 19:57

Fick vi igår av min syster med sambo och Gustav dyrkar ju Petter. Han blir genast på skratt humör när han dyker upp, det brukar förresten vi också bli:)Iaf var det jättelänge sedan vi sågs eftersom man inte vågat störa lillayster i pluggandet, men vi hann inte prata så mycket då det var dax att få pojkarna i säng. Hon hade varit och köpt sina efterlängtade skidor och jag blev rackt avundsjuk, jag vill också ha nya. Mina fötter växte efter att jag fick Gustav, så pjäxorna är för små!Iaf fick Gustav en bok av Petter, som han redan ville ta sig an med igår kväll. Så vi läste den till godnattsaga, en bok om maskiner där man ska klistra in rätt traktor på rätt plats. Vi läste halva tillsammans sedan förklarade jag att det var dax att lägga sig i sin säng. Då tog han med sig boken och klistrade klart alla bilder, och utav det blev han så trött att han la ner huvudet och somnade bums!

Av Maria - 7 februari 2007 11:18

Att skippa en eller två kakor till kvällskaffet, men fy vilken ovana vi lagt oss till med. Min man försökte förhandla till sig sockerkaka igår med orden - det är väl inte så mycket socker i den heller!Både han och jag gick omkring med ett ordentligt sötsug under kvällen, men vi stod emot:)Axel är väldigt täppt i näsan och tycker att det är svårt att ammas, det blir svårt att hålla produktionen igång när han föredrar mat och gröt, men han är ganska pigg iaf.Kallt ute idag -18 imorse så Gustav fick vara hemma idag.Fick ett ryck på fm när Axel sov och hämtade in tre korgar ved (då stack hundjä..ln, någon som vill ha en hund? Om han inte aktar sig blir det bäst före datum på honom) och skurade toan nere. Duttit, duttit Maria!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards