Alla inlägg den 22 februari 2007

Av Maria - 22 februari 2007 21:18

Blev sagostund på biblioteket, alla pojkarna skötte sig exemplariskt. De lyssnade till och med på två diasagor som var ganska långa.Sedan åt vi lunch på byns nya cafe´. Det blev sallad till mig som vanligt, det är besvärligt att äta ute när man är matallergiker, bakad potatis för mamma och pojkarna delade på en pasta carbonara.Sedan åkte vi och handlade för imorgon ska vi vara "bara hemma".Axel fick sen lunch idag, så han åt en hel burk! Han har även börjat äta smörgåsrån med smör..mmmm. Han är väldigt duktig på att liksom tugga runt bitarna i munnen, fast han inte har några tänder ännu. Jag kom ihåg att jag tyckte det där var otäckt när Gustav skulle börja äta lite hårda saker, jag tyckte det var otäckt ifall det skulle fastna i halsen. Nu med andra barnet vet man att de klarar så bra själv så!Efter kvällsfika var det dusch och bad-tid, Axel skulle lufta rumpan när jag duschade Gustav. Det var bra tyst där ute och när vi öppnade duschväggen, hade han bajsat och kletat en del. På benen, händerna, golvet och skötbädden. Gustav började hulka stackarn´. Jag försökte hålla i Axels händer och torka av han, men det är inte så lätt med en sprattlande bebis. Så Gustav sa snusförnuftigt - Mamma jag tror jag tar och ropar på pappa jag! Gulle dig min lilla puss unge. Pers första kommentar - hade han badat eller? Snacka om pappa tekniskt. Hade han badat så var det liksom bara att börja om. - Nä, som tur är var min kommentar!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards