Alla inlägg den 16 februari 2007

Av Maria - 16 februari 2007 21:35

Morgonpigga som bara attan var mina pojkar imorse, jag ville inte alls kliva upp. Huvudet sprängde och snuvig, hostig och ont i halsen blä, blä. Jag önskade mig en personlig tjänare som kunde servera frukost på säng till mig och ta ner barnen för sin frukost i köket, hemskt va! Jag ville vara själv, så är det ibland när man är småbarnsförälder. Det finns ingen egen tid, man är ju inte ens själv när man går på toa! Oftast tycker jag inte att det gör något för jag tänker att om typ åtta år, då vill inte barnen ens vara med oss då är det väl bara kompisar som gäller!!Kände mig lite piggare efter lunch, så då gjorde jag ett ryck och dammsög och torkade golv. Vi ska få gäster imorgon, min mans bröder. De ska på hockey, egentligen skulle jag också men reserven fick hoppa in. Eftersom jag inte känner mig pigg och båda pojkarna är förkylda, de blir så mammiga då.Gustav har lekt nästan hela dagen med Grannpojken, de har ömsom varit hos oss ömsom hemma hos dom. Och de har varit ute riktigt mycket idag! Vilken tur för oss att grannpojkarna är ledig varje fredag, Gustav tycker det är jättekul. Och de kompar bättre och bättre, förut tyckte jag att det lät som G. bestämde allt men det låter det inte längre som, det är bra!Jag har bakat idag också, en mazarinkaka. Det har jag aldrig gjort förut så jag hoppas att den är god, vi ska smaka imorgon!

Av Maria - 16 februari 2007 21:29

Är iaf att min kontaktperson på Friluftsfrämjandet hörde av sig på mejlen, och sa att det var helt okej för syrran och mej att ha en mullegrupp under våren. Det ska bli så kul att planera och ordna inför det, jag tror inte att det blir några problem att få barn till gruppen. Det är ju så bra att lära sig vara i skog och mark när man är liten!

Av Maria - 16 februari 2007 20:48

Det var väl inte riktigt meningen, men dagen igår vet jag inte vart den tog vägen. Vi klev upp tidigt för G. skulle med bussen in till stan för drama. Och sen när A. och jag komehem ficka han sin frukost och så kom mormor hipp som happ. Hon hade kjutsat Niklas på en skidtur och sedan skulle hon skjutsa tillbaka honom till skolan, så det var ingen ide´ för henne att åka hem utan hon kom till oss istället.Vi drack lite kaffe och pratade.Lunch och sedan var det bara att åka och hämta G. men innan det postade vi ett brev och lämnade lite papper på pappersinsamlingen, "dagens duktiga"!När Per kom hem hade han en stor påse med sig från stadium, äntligen hade han varit och köpt sina efterlängtade långfärdsskridskor, på rea dessutom. Ekonomiskt av honom.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards