Alla inlägg den 14 februari 2007

Av Maria - 14 februari 2007 20:25

Jag har ont i huvuvdet idag, känns som om det är min tur att bli riktigt förkyld nu. Det killas och retas i halsen, och lite snuvig.Svärmor kom tidigt i morse och åt frukost med oss, hon ville att vi skulle ta en promenad ner på byn. Men jag sa att vi nog inte var upplagd för det idag, vi blev kvar inne och satt och pratade om ditten och datten. Gustav och farmor målade, Axel åkte rally med sin fyrhjuling(gåstolen) och jag tittade på.Jag bjöd på spenatplättar med sylt och råkostsallad till lunch, det var gott. Och efter maten smakade vi på gele´hjärtanen G och jag köpt på affären.Idag dukade jag lite fint med servetter och lagade mat i min hjärtegryta (eller rättare sagt vår, det är en bröllopspresent från min kompis Sara). Jag fick tulipaner av min äskling och han fick skraplotter av mig, han vann.....20 kronor!Min man var på banken idag och pratade pensioner , så nu ska här sparas. Jag har ju bara typ 32-35 år kvar att jobba, så det gäller att börja i tid. Lite otajmat bara att börja spara när man är småbarnsförälder och det ekar i plånboken ändå, men Per avslutade ett fondsparande han hade och tog pengarna därifrån till pensionssparandet så det ska väl gå jämnt upp. Förutom att man inte kan "låna" pengar från pensionssparkontot då!Usch pengar är inte kul, eller förresten det är väldigt kul. När det finns mycket av det!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards