Alla inlägg under januari 2007

Av Maria - 16 januari 2007 15:25

Nu har han gjort det igen, Per tog upp en pågen limpa ur frysen och under natten har hunden vår ätit upp den, det är 800 gram limpa det. Han hade sparat typ fem skivor, men de var bra mjuka så han hade nog legat och slickat på dem! Detta fick jag veta när min man kom hem från sitt jobb, och jag som tänkte tidigare under dagen att hunden såg så svälld ut, jag tänkte att det är fler än jag som har gått upp i vikt under jul och nyår! Men det fick sin lilla förklaring när Per kom hem. Pratade med svärmor idag på telefon, hon sa att jag skulle hälsa Per att han skulle hålla sig hemma och inte vara nere i södra Sverige och härja. Hon sa till sin sambo, att vad dumt att norrmännen döpt Stormen till Per han har ju inte namnsdag förrän i augusti. Hans svar var - ja men när du var därnere och härjade så hade inte du heller namnsdag, och du förstörde mera! Svärmor heter Gudrun i andra namn:)

Av Maria - 15 januari 2007 15:28

Herre gud vilken plogkant den hade gjort, som dessutom frusit ihop. Det var skittungt, jag var alldeles slut efter det spektaklet. Det var meningen att vi skulle gå en promenad också, men det blev bara en kiss och bajs sväng för hunden. Det var roligt att göra en snögubbe iaf och vi började på en snöfästning.Min Axel har lärt sig att rulla från mage till rygg, han gjorde det flera ggr igår.

Av Maria - 14 januari 2007 14:29

Jag ser att jag hade månadsrekord igår på besöksstatistiken 84 stycken, än är inte månaden slut men iaf jätteroligt!

Av Maria - 14 januari 2007 14:22

Idag har jag och min man drömt tillsammans om ett nytt kök, vi har till och med ritat på ikea. Vi hoppas att vårt projekt ser dagens ljus inom en femårs period.Vi har vinter i norrland, jippi som jag har längtat. G. väckte oss i morse med en förväntansfull röst, idag måste pappa ta fram snöslungan! för det har snöat jättemycket i natt.Jag håller på att övertala min man att sy upp mina gardiner OCH åka på ikea imorgon för att köpa reservdelar till upphängningen. Hi, hi får se hur jag lyckas, men han är ju lite svag för mig:)

Av Maria - 13 januari 2007 21:58

och därför sammanställer jag den pågående nu. 8 personer har röstat och tre av dem tyckte att lucka 24 var bäst/roligast och det var ju den med självaste jultomten som strippar.

Av Maria - 13 januari 2007 21:47

Idag har det ju snöat, det var ca 5 cm snö på isen. Men vi ville åka skridskor ändå, det var ett visst motstånd att åka. Och jag har ont på sidan av rumpan nu, någon sorts träningsvärk. Gustav var på kalas idag och Per var och handlade sedan han lämnat G. på kalaset. Under tiden han min kära mor titta in, hon hade med en haklapp till A. tack , tack! Å, så pratade vi massa om en kommande fest som ska planeras. Den kan jag inte berätta om eftersom hon som ska hyllas läser både min och syrrans blogg regelbundet har jag fått höra. Så min mamma sa - du skiver INGET på bloggen om festen. Kom ihåg att xxxxxx läser den!Efter att mamma åkt, tog jag bort lite ljusstakar och adventsstjärnor. Strök till nya gardiner i köket och vardagsrummet, blev sur för jag hade köpt för lite reservdelar till upphängningen. Samt att de var för långa, och där någonstans tog energin och lusten slut.....efter det har jag degat hela kvällen och mitt hem ser ut som ett bombnedslag, det var den utstädningen av julen det!

Av Maria - 13 januari 2007 21:45

Här är tidigareläraren Kristina med 4,5 månaders bebisen Axel.

Av Maria - 13 januari 2007 21:30

Väldigt efter vet inte riktigt vad det beror på, men igår var jag på msn istället för att skriva iaf. Jag ska försöka komma ikapp nu.Igår var det en mysig dag, med biltur till H-sand för att titta på lillayster. Mina pojkar var så duktiga så i kyrkan och det var syrran också:). Efter det åt vi smörgåstårta hemma hos brorsan och hans familj. God tårta precis som vanligt Mamma, mumsi bumsi! Som vanligt var det skratt och flams hit och dit. Syrran ville på willy´s innan vi åkte hem och handla hundmat, då fick hon köpa godis till mig. Det var inte så bra för då bröt jag min regel om godis endast på lördagar:(. Väl hemma så slappade vi alla i soffan ett tag innan det var dax för kvällsfika och sagoläsning för pojkarna. Axel hann bli övertrött och kinkade, det slutade med att han måsta lullas till sömns i min famn. Sen sov han hela natten fram till tre då han ville ha mat och esdan vaknade han 6,30 igen. Så jippi jag har bara varit vaken en gång i natt, och bara därför är jag skittrött och seg idag.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards