Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Maria - 24 januari 2007 16:20

Vet du vad han har gjort nu, det är sopbilsdag idag! Så igår kväll knöt jag ihop blöjpåsen och Per knöt ihop påsen med hushållssopor, vi ställde det i hallen och Per ställde skorna för och väskan på den andra sidan. Imorse när Per klev upp möttes han av en syn man inte trodde var möjligt med en hund som är nio år. Blöjpåsen var orörd:) men den andra påsen var utspridd över hela vårt hallgolv, och han har säkert mumsat i sig en massa konstigt. Jag hörde Alfons vid femtiden han gnällde och höll på, men jag tänkte "är han redan kissnödig, det är ju en timme tills Per stiger upp, nej, jag orkar inte!"Men det visade sig att han var törstig, för när Per tog bort grinden, som vi numer alltid ställer för köket efter limpätning och diskning och allt jävelskap, sprang han direkt till vattenskålen och drack. Ja, vad ska man säga! Nej, han får tillräckligt med mat den som undrar över det, för han är inte smal direkt. Affe har istället anlag för att bli rund och go´, nej, då är det mer att han är uttråkad, men mitt i natten!!!

Av Maria - 24 januari 2007 16:13

Min lilla bebis har feber, troligen är det en tand på gång för han är inte särskilt snorig. Han är gnällig och pipig och stoppar gärna in en hand in munnen, dreglat har han gjort länge. Han sover nu, jag har också legat och vilat en stund på em. Sov oroligt inatt, Gustav storebror han är duktig han leker på sitt rum alldeles brevid oss när vi vilar. Han skulle egentligen vara på förskolan idag, men man drar inte gärna ut en bebis i -12 grader. Igår hämtade min man ut ett klädpaket från rowells till mig och den kartongen har G. lekt med hela dagen. Han var även ut en sväng men det var inge´ roligt själv sa han.Jag pratade med min kompis Lena på telefon på morgonen, de hade tänkt komma och hälsa på oss idag. Men det gick ju inte när lillen var hängig, men det var roligt att prata om ditten och datten. Det är inte ofta vi pratar!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards