Alla inlägg den 10 januari 2007

Av Maria - 10 januari 2007 22:00

Ja, en kanelbulle har jag ätit idag!Men så här var det att min mamma kom idag och skjutsade Gustav, under tiden gjorde Axel och jag oss redo för en liten inköpsrunda på stan.Vi gick på tiokronors marknad på konsum, det var roligt! Köpte lite onödiga saker som kräm, yogurt och sånt. Men ack vad gott det kan vara. Min mamma skrattade åt mig när jag påstod att choklad är hårdvaluta, och det är alldeles sant om man är laktosintolerant som jag! Fråga min syster! Det finns inte mycket choklad som vi kan äta!Sen åkte vi hem och gjorde lunch, vi köpte en grillad kyckling och färsk grön pasta. Till det tog vi såsen vi åt till laxen igår, ett superrecept från ica buffe´ tidningen. Den såsen kan jag äta till allt, det är typ bara matlagningsgrädde, kantarell/vilt fond, timjan, lingonsylt och lite svartpeppar. Skit gott, det trodde jag aldrig att typ brunsås skulle vara gott till fisk.Sedan var det dags att hämta sonen, lille sonen var trött och somnade i vagnen ute när vi kom hem och då passade jag på att byta bilbarnstol. Gissa hur lång tid det tog ......jo, 1,5 timme. Ibland jävlas det ordentligt!Så ringde min vän Sara, vi hade tänkt träffas innan hon drar iväg söderut igen. Kom idag då tyckte jag, okej sagt och gjort. Jag satte igång att tok stressa ville åtminstone hinna dammsuga och plocka ihop disken innan hon kom. Jag hann det och torka golven, och tvätta två maskiner och vika torr tvätt. Fy fasen vad man kan få raket fart ibland bara man vill. Åh....så kom hon inte...en grej hon skulle göra innan tog längre tid än väntat. Så hon kommer imorgon kväll eller fredagkväll. Längtar för jag ska få träffa hennes lilla voffsing, Gismo. Ni hör ju på namnet, han är säkert ett litet odjur! Men det är bara roligt för han är inte mitt odjur:)

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards