Alla inlägg under december 2006

Av Maria - 3 december 2006 14:04

Håller på att sätta upp en ljusslang runt altanen, men det blev inte klart. Yngste sonen vaknade och var hungrig. känner mig lite sliten idag, sovit lite inatt. Funderar på att börja med tillägg till natten,så att jag kanske får sova lite längre sammanhängande sömn. När man har ett till barn måste man ju upp ändå på morgonen, fast man helst vill ligga kvar!Min man är och jagar älg idag, han blir nog sen för jag fick ett sms om att de skjutit en.Ikväll ska vi dricka glögg och äta pepparkaka när vi tänder det första ljuset i adventsstaken.ska klä på lilla barnet så att ljusslingan blir klar, har även utegranen kvar. Och lilla kaninen vill ha mat så klart!Igår kväll pratade jag med min kompis som bor långt ner i södra Sverige. Hon skulle skicka en liten videosnutt från dopcermonin i kyrkan, då kan vi visa mormor och morfar den. Snäll kompis! Hon kommer hem till jul och då har hon med sin hundvalp som jag inte har träffat ännu, det ska bli kul!!

Av Maria - 2 december 2006 15:52

Nu har jag varit hemma hos min mamma och pappa i deras skog och jagat gran. Jag hittade en ganska snabbt som vi ska ha ute, då var det svårare med en innegran. Jag var nog i skogen i en timme, men mamma och pappas schäfer fick sej en rejäl promenad. Han släpade stockar och stred mot skogen. Jag märkte upp innegranen, så när det börjar dra ihop sig mot jul är det bara att gå upp och hämta den. bra va!

Av Maria - 1 december 2006 21:51

Här är min gulliga svärmor. Visst ser hon pigg och glad ut!

Av Maria - 1 december 2006 21:36

Hur fan kan man ha sån tur som min man, sista stöten fick han ner tre ringar i tre olika hål, hur är det möjligt i och med det förlorade jag stort. Jag låg bra till ett tag ,ledde till och med! Ja, jag sånt är livet. Idag har jag adventsstädat lite, gjort advent i några fönster.Svärmor har varit här en stund, det blev inte så länge. Jag hann bli orolig innan hon kom, hon brukar vara här senast 11, men klockan hann bli efter halv tolv. olikt henne men hon hade gjort ett ärende innan. Hon vill också börja blogga så jag gav henne adressen till bloggagratis. Min svärmor är en underbar människa med kul humor och ett glatt humör hon är oftast sprudlande positiv. Det är väldigt kul att umgås med min svärmor hon har alltid något på gång.Före middagen gick jag en promenad med vovven, då min man skulle iväg på julgalan, så fick det bli en tidig kvällspromis för fyrbentingen. Men det var skönt med luft, tänkt att det är 10 grader varmt den 1 december. Vart är världen på väg! Sonen den äldre har haft en bra dag, sovmorgon, första paketet på adventskalendern ( ett flygplan i papp med en liten motor från dollar 10 kronor), lek med grannpojken den yngre. lunch med farmor, promenad med grannbarnen och deras mamma runt sjön, fredagsmys med popcorn och bolibompa och slutligen första luckan på chokladkalendern från mormor och morfar. Sen en godnatt saga om dinosaurier och avslutningsfis, nej avslutningsvis menar jag! Avslappningsbandet...........snark...puh....snark.
...puh

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards