Alla inlägg under december 2006

Av Maria - 17 december 2006 20:57

Har det blivit mycket idag, har också insett att jag nästan är klar med julklapparna. Tre stycken kvar tror jag och jag vet precis vad jag ska ha, det underlättar ju inköpen. Ska åka och handla en imorgon sedan måste jag invänta lite nya pengar. Renoveringen går framåt som synes, taket på plats samt vindsluckan. Nu väntar vi på tapeterna för de var beställningsvara, kommer onsdag-torsdag någon gång.Imorgon ska jag på mvc, usch och fy! Men nödvändigt om vi inte ska bli fler i familjen, vilket vi inte hade tänkt.Fm ska ägnas åt packning för äldsta sonen som ska åka till mormor och morfar tillsammans med kusinen, de ska ha lite inför julen mys. Han kommer inte hem förrän på onsdag. Min man packar nu han ska till Stockholm på kurs, så jag och bebben ska vara ensamma i några dagar. Det blir långsamt tror jag, men i och för sig hade jag tänkt julstäda. Var jag nu ska hitta den städlusten ifrån.......

Av Maria - 17 december 2006 11:16

Dagens lucka är speciellt tillägnad Petter.

Av Maria - 16 december 2006 22:00

Visst saknar vi snön men kanske inte just det här på morgonen, titta på filmen så förstår du vad jag menar.

Av Maria - 15 december 2006 22:42

Nu ska jag fika musli, mjölk och en mandarin. Lägg märke till vad jag jobbat med i kväll, Nalle Puh mitt första år! Min äldsta son har en liknande bok och så klart måste yngsten ha en också!

Av Maria - 15 december 2006 22:41

Här ska slipas och målas och lagas!

Av Maria - 15 december 2006 22:38

Visst är de vackra så säg, nu blir du avundsjuk va!I Bakgrunden syns en tomte min händige svärmor gjort till oss, fin va!

Av Maria - 15 december 2006 21:42

Jaha, var ska vi börja. Igår kanske, då var mormr här med sparklådan! det blir ju ett projekt att fixa till den. Den var lite sliten, men idag blev jag lovade att det var okej att fixa till den. Syrran kom hit på em och jag fick noppa ögonbrynen på henne, hon hade varit och klippt sig. Hon ska ju på flera anställningsintervjuer i nästa vecka spännande, spännande det är ju en liten egokick att gå på intervju! Sen var det inte så mycket mer igår, jo, jag pratade med min kompis långt, långt ner i södra sverige. Min man ska fixa hennes bil mellan jul och nyår, när hon är hemma.Dagen idag har bara rusat iväg, sov länge på morgonen. Åkte in på stan för att låna böcker på det stora biblioteket, Mulle meck böcker, då sonen den äldre ska ill mulle meck museet med mormor och kusinen till veckan.Promenad runt kvarteret på em, då mannen min ska ut i kväll med arbetskamraterna på bowling.Svårt att gå kvällspromenad med två små barn!Tidig middag för att skjutsa mannen till bowlingen och före det hinna med fresks för att välja tapeter till sovrummet, jag hade tittat ut på nätet. Men man vill ju se dem in real också.Hem för fredagsmys och fredagsdisco idag, har upptäckt att sonen den äldre gillar gyllene tider precis som jag. Han gick även med på att spela lite kent så att mamma fick digga. Annars är han ju en fan av markoolio!Medans sonen kvällsfikade hängde jag upp pepparkaks hjärtan med familjens namn på.Nä ,nu ska jag kvällsfika och lägga ut nyckeln så att min käre man kommer in i natt.Oj, höll på att glömma. Ibland hamnar min älskling på pluskant. Vi har förlovningsdag idag (13 år) och hade egentligen tänkt gå ut på restaurang och äta men bowlingen kom emellan. Så jag fick blommor och gåstavar av min älskling. Tulpaner som jag är mina favoritblommor, gulliga dig älskling!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards