Alla inlägg under december 2006

Av Maria - 21 december 2006 23:09

Japaner kan man lita på, de gillar praktical jokes! Har sett många roliga japanska filmer, så här bjuder jag på en kul! Lucka 21

Av Maria - 21 december 2006 22:25

Idag har mannen hämtat tapeterna, och redan satt upp fondväggen! Jag säger att han har damp när han är så här effektiv, men snyggt blev det eller hur?Vi ska ta dagen i rätt ände. Lämnade sonen på förskolan, hem och försökte fördröja städandet. Men efter att yngsten ätit ville han sova, så det var bara att sätta igång. Och när man börjar kan man nästan inte sluta, jag hann iallafall städa klart nedervåningen innan det var dags att hämta. Efter som solen tittat fram var jag snabb med att bestämma mig för en promenad, på vägen hem gick vi en omväg ner på byn till hobbyaffären för att köpa silkespapper till smällkaramellerna.Efter middagen blev jag och lillen så trött att vi somnade till bolibompa, då ringde lillasyster och berättade att hon fått jobb. Bra jobbat, tydligen skötte hon sig på intervjun:). Och när vi sitter och pratar så hör jag någon som ropar i hallen nere. Jag pratar i telefon, Mannen tapetserar och sonen spelar svenne rubins på datorn så vi hör ingenting. Och någon vakthund har vi inte, han blev så glad så enligt min jobbarkompis Yvonne. Hon kom med två hemstöpta ljus och ett god jul, gott nytt år, grattis på fördelsedagen kort. Hon är så omtänksam så jag blir alldeles rörd!Efter detta satte vi igång att julpyssla, vi gjorde två apelsiner med nejlikor i och en smällkaramell med massor av godisar i. Imorgon ska vi göra en smällis med LBK färger och ge den i julklapp till familjen Jonsson-Hall. Sedan var det kvällsfika och godnatt saga, vi läste klart Kaspar och snömannen. Det är en rolig bok även för vuxna, iaf halvvuxna som jag. Kanske var det så att jag skrattade mer än 5-åringen. Men fru Åman är rolig med sin lake till hatt, sedan gillar jag själva språket i boken. Det går att läsa den på ett roligt sätt. Även Kaspar är rolig han kan bara inte låta bli att slicka på järnräcket, åsså fastnar han "hälf ja sisse hast".

Av Maria - 20 december 2006 21:27

He, he där ser du att det är farligt att röka! Lucka 20

Av Maria - 20 december 2006 20:53

Idag har jag varit och hälsat på min svärmor, titta vad vi fick istället för julkort. Det är en tovad flasktomte, under gömmer sig en flaska champagne. Alkohlfri så att jag också kan dricka den , jag som ammar! Hon har så klart gjort den själv, händiga människa.När vi satt och åt lunch kom svärmors kompis Eivor och hennes kompis Maria, hon jobbar som medium. Svärmor fick i julklapp av Eivor, en privat seans. Och det var mycket som stämde, jag funderar om jag ska pröva jag också. Har länge varit nyfiken på detta...ja, vi får se!Idag har vi varit och julhandlat maten, så nu är det bara lite matlagning kvar, ja och så städningen då. Den är kvar som alltid. Får se om städhumöret vaknar imorgon, då ska äldsta sonen på förskolan för sista dagen innan jullovet. På kvällen ska vi julpyssla, smällkarameller och apelsin med nejlikor kan jag sträcka mig till! Nu till tvätthögen...marsch....pannkaka!

Av Maria - 19 december 2006 22:21

Är det roligt att bli rädd? iaf tycker jag det! Lucka 19 handlar om det.

Av Maria - 19 december 2006 17:02

Idag har jag varit på jullunch på mitt jobb, det var väldigt roligt att träffa alla barn och jobbarkompisarna. Då när man är där kommer jag på att jag saknar dom, när vi är hemma så går dagarna i ett. Man hinner inte riktigt tänka på jobbet!God lunch var det också, tack Yvonne! Och tack för julklappen kommunen, ett spännande paket med lite te, marmelad m.m Roligt att jag blev ihågkommen, annars glöms man lätt bort fast man bara är hemma 1-1,5 år. Men när man jobbar i en intensiv verksamhet som jag gör, då förändras så mycket dag för dag.Fick sms från min mor att de kommit hem från utflykten och julshoppningen, det var vid 16-snåret. Och nu var de trötta och nöjda för dagen.Efter jobbesöket åkte jag och lillen på stan för att inhandla de två sista klapparna, eh...det blev visst några till typ de två planerade och få se 1,2,3,4 jag fyra bonusklappar. Ja, ja det var bara min mans present som blev dyrare än tänkt, men så blir det alltid till honom. Lillen var snäll och sov hela tiden, han var väl slut efter jobbesöket kan tro!!Nä, nu ska jag göra en smaskig middag till min man som kommer hem från Stockholm vid 18-tiden. Middag han och jag och lillen.Åter kommer senare för dagens lucka!!

Av Maria - 18 december 2006 23:11

Min bebis sover inte än så det blir en resume´ över dagen.Sovmorgonpackade till äldste soneniväg till vc, mormor är barnvakt under tidenvinkar hejdå till sonen på några dagar snyft, snyftäter lunch på stående fotiväg till coop för att köpa snowracern till äldste sonennästa butik för att köpa julklapp till min man, den är slut!! Vad ska jag nu hitta på?Bilresa ner till min lillasyster på middag, fantastiskt god mums, mums Tack så mycket...lillayster!hem och ut med hundenteve csi och inslagning av paketet - samtidigt!Nä, min bebis kinkar så jag måste gå och sova med honom, god natt!

Av Maria - 18 december 2006 22:28

He, he jag hade nog reagerat likadant. Nummer 18.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards