Alla inlägg under december 2006

Av Maria - 24 december 2006 22:47

Vi har haft väldigt mysigt och jätteroligt den här julaftonen. Denna gröna jul, det blev ingen årlig skridskoåkning i år. Vi drack glögg ute på mammas och pappas veranda så vi var ute iaf.Dagens största händelse var ju julklappen från mormor/farmor och morfar/farfar, en liten fyrhjuling till alla småpojkarna. Tyvärr var det lite problem med inställningarna så här på premiärdagen, och våran son ville inte pröva köra när alla tittade på, men brorsans pojk är kavat så han körde så klart.Jag gick en promenad med hunden och barnvagnen innan jag gick in, och sedan var det dags för min höjdpunkt på dagen .....dadada.......kakfesten.......bara femton sorters kakor:0). Gud vad jag åt sedan fick jag ont i magen så klart, det blir nog gärna lite för mycket. Jag älskar små kakor!Kalle på teven så klart och sedan kan du vissla Johanna, efter det julbordet. Mammas fantastiska julbord, vi har som tradition att alltid ha någon nyhet på julbordet och i år var det två, laxpate´och viltpaté. Laxen var god men viltpatén var så där!! Petter åt sina äckliga grisfötter i gele´ fy fasen, skulle nog ha betalt för att äta något sådant.Vila på maten och sedan kom det ingen tomte i år, han vi brukar ha hade åkt på ryggskott!! Pojkarna hjälptes åt att dela ut, fast Brorsans pojk var suverän på att hitta klapparna till sig:0)Och sedan blev det efterrätt, ris a´la malta. Mums! Fast jag var ganska mätt då. Men nu är jag hungrig så nu ska jag gå ner och nattäta lite, lägger in lite bilder imorgon och berättar mer också. God natt!

Av Maria - 24 december 2006 11:44

GOD JUL! Här kommer lucka 24

Av Maria - 23 december 2006 21:12

Sån här vill jag ha i julklapp

Av Maria - 23 december 2006 20:39

Det var ett mysigt kalas för lille brorsonen, vi fikade varm smörgåstårta för de vuxna och glasstårta för barnen och bullar och kakor för alla. Min man har nu tapetserat klart vårt sovrum och lagt golvet klart, han är en effektiv sate´. Jag har kokat gröten till imorgon (den kokade över som vanligt) och gjort lite julgodis med äldste sonen.Bebisen fick bada nu ikväll, och äldste sonen ville att jag skulle skriva på bloggen att bebisen sedan kissade på skötbordet när vi höll på att torka honom!! (kiss och bajs åldern vadå!!)Nu håller mannen på att griljera skinkan och fixar till en jansson, han är händig i köket också.Själv tänkte jag ta det lite lugnt och se klart gilmore girls dvd:n. Oj, nu spillde jag vatten på tangentbordet är det farligt....tssszzzzzzz.....

Av Maria - 23 december 2006 11:26

Kanske kan du få lite julkänsla av det här!

Av Maria - 23 december 2006 10:47

Äntligen, äntligen allt klart. Städade hela dagen igår på övervåningen, dammsög och torkade nere i kök och hall också eftersom köket inte blev bonat den dagen det var städat. Men nu är köket nybonat det är så fint så.Min man håller på att tapetsera nu, det blir super bra!Kom i säng sent igår då jag tittade på gilmore girls nästan hela första säsongen, såndär dvd man kan köpa på mc, jag har lånat den av syrran! Dom är roliga.Igår hittade jag finalen till min adventskalender, he, he det blir kul kan jag lova!Nä, nu måste jag gå och duscha för vi ska på kalas idag brorsonen fyller fem år imorgon men vi firar stor killen idag istället, hoppas att han gillar presenterna!

Av Maria - 22 december 2006 12:28

En till lucka med roliga japaner, den är dock ganska lång men ha tålamod det lönar sig!

Av Maria - 22 december 2006 12:09

Har nu börjat julstäda uppe, fy fasen vad segt det går. Speciellt när telefonen ringer hela tiden, fast det är bara kul att det ringer. Men städningen går långsamt, har dammat klart nu iaf. Ska snart ta och dansa med min vän dammsugaren ett varv.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards