Alla inlägg den 26 december 2006

Bio

Av Maria - 26 december 2006 18:48

Idag har mannen min och äldsta sonen haft mysdag, de har varit på bio och ätit lunch ute. De såg Petsson och tomtemaskinen, jag var hemma med lillen. Vi löste lite korsord och sedan gick vi ut och hämtade ved, och nr han somnat i vagen släpade jag ut sparklådan för att börja slipa den. Så slipar jag en sida och en till och sedan vänder jag upp den, och ser att hela bottenplattan är möglig. Nej, jag vill inte at min bebis ska åka i en möglig sparklåda! Visar mannen min som precis kommit hem, han håller med mig. Han ska prata med en kollega i morgon som känner en man i Kramfors som gör sparklådor för 500 spänn, det får bli en sån istället. Så istället för att slipa sparklåda blev det en promenad runt kvarteret med hela familjen, lillen sov och femåringen skrek och grinade och slängde sig på marken med jämna mellanrum (dramaten nästa!), ohhh han var så trött och han orkade inte gå. Han slutade efter ett tag då vi inte brydde oss särskilt, det tar tyo en kvart att gå runt!!! Gud vad det var gott med kaffe när vi kom hem.

Av Maria - 26 december 2006 12:50

Innan julafton hann min damp-man tapetsera klart samt lägga golvet,det blev så här fint. nu saknas golv- och taklister, fönster - och dörrfoder, sedan kan vi börja tänka på inredningen. Fast garderoben har vi redan en tanke om, ni får väl se längre fram!

Av Maria - 26 december 2006 12:48

Bästa julklappen enligt min femåring, som han fick av lillebror tre månader och tre veckor

Av Maria - 26 december 2006 12:41

Checka in kakbordet vi mumsade på under julaftonen, jag orkade inte äta av alla sorterna i år heller :).Bla. kan du se bondkakor, julkaka, hallongrottor, snickerskaka, vanlig kanelbulle och saffransbulle, masarinkaka, chokladbollar, chokladsnitt, kolakaka, cocosmums och cocostoppar, pepparkakor och finska pinnar. Ja, det är fler men man ska ju komma ihåg namnen också.

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards