Alla inlägg den 10 december 2006

Av Maria - 10 december 2006 21:37

Jippi idag har jag fått tag på en sparklåda, jag ska eventuellt få låna en av min kusin. Det blir kul att få åka spark alla tillsammans i familjen. Idag har vi varit och hälsat på min mamma och pappa, men pappa var inte hemma han var och lagade en kompis bil. Min mamma var mitt i julbaket, hon ska visst baka tjugo olika sorters kakor i år. Inte riktigt klokt eller hur! Men jag gör bara 25 av varje sort säjer hon. Det är ju vår årliga jultradition att äta kakor till lunch på julafton efter skridskoåkningen. får se om det hinner bli någon is i år, än så länge ser det inte lovande ut!!!Min man lagade god middag idag och sedan satte jag igång att baka, saffransbullar och lussekatter. Min äldste son femåringen hjälpte till, han hade svårt att rulla en mask. Så han rullade ihop den till en katt istället, så fick jag göra det andra. Vi gjorde två såna plåtar och resten blev saffransbullar med mandelmassa i. Nu har jag bara snickerkakor kvar att baka, för jag tänker inte baka tjugo olika sorters kakor, ju mer man har dessto fler äter man. Och jag är ett riktigt kakmonster så det skulle bli jag som åt mest av alla. Men jag ska frossa på julafton från min mammas kakbord mmmmm.

Av Maria - 10 december 2006 21:22

Dagens lucka handlar om djur, ha, ha coolt!

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards