Alla inlägg den 27 november 2006

Av Maria - 27 november 2006 22:34

Ja, man är ju gräsänka då maken åkt på kurs till Eskilstuna. Fast han kommer hem imorgon dock ganska sent, det är nu på kvällen när man ska gå och lägga sig som man saknar honom som allra mest. Dagarna går ju i ett enda huj, idag var vi på eftermiddags promenad med min mamma och så stannade vi på middag. Tror jag ska gå ner och kvällsfika en gång till nu så kanske jag kommer i säng sedan, och skicka ett sista sms till min älskling. Jag saknar honom, det är tufft att ha ansvar själv för barn, djur och hus. jag beundrar alla ensamstående föräldrar, vilket hästjobb de gör. De har ju ingen som byter av dem när de känner att hysterin är nära, eller tröttheten övermannar en´.

Av Maria - 27 november 2006 22:12

Igår var jag till birsta, skulle titta på julklappen vi ska köpa till den äldsta sonen, en ny snowracer. Den han har är en sån där i plast, och med lite skydd här och där så att det inte ska bli några brutna ben. Men den vi ville köpa var naturligtvis slut! Då åkte jag för att titta på en bilbarnstol till sonen den yngre, han är så tung så vi orkar inte bära på honom i den där första bilbarnstolen. 7,1 kg vid 2,5 månads ålder, det är tungt det! iaf skulle jag bara titta vad nästa stol kostade och lite på vilken modell vi skulle köpa, det slutade med att när jag lämnade butiken hade jag köpt en ny bilbarnstol. Men den var nedsatt 1000 kronor så det kändes som ett bra köp, jag slog till. Vi hade önskat oss pengar eller presentkort på barnens hus för att köpa en ny bilbarnsstol i doppresent av ex mormor och morfar, nu när jag gjorde sånt klipp så betalade vi bara halva själv. Super duper!Jag har även köpt första julklappen till sonen den äldre, fast den är från hans farfar och hans sambo. Fast det stämmer inte riktigt, sonen den äldre har en presentkalender som farmor gjort och till den har jag så klart köpt presenter, dom ska slåss in imorgon när han åker till förskolan. Imorgon bitti skjutsar mormor han till förskolan, hon hade ett ärende på byn så då skjutar hon honom samtidigt. Då slipper bebisen en påklädning och biltur, fast vi blir ju totalt bortskämda av mormor allihopa. Den äldste sonen är en riktig mormorsgris, fast jag är säkert en riktig mammagris jag också. Hon är ju min bäste vän, fast lillesyster knappar in på den fronten känner jag!

Av Maria - 27 november 2006 12:56

Här är jag med min guldklimp nummer två, alldeles innan vi ska gå längs fram i kyrkan.

Av Maria - 27 november 2006 12:53

Min fräscha mamma som hamnar topp fem på snygg listan. Och min tuffa svägerska som också hamnade på topplistan. Enligt mitt tycke och smak och eftersom det är min blogg så bestämmer jag helt och fullt över dess innehåll.

Av Maria - 27 november 2006 12:39

Lista nummer 2:På plats 1: "Lilla lillebror". Snyggast klädd och allmänt snygg 2: Gravida svägerskan. Ny frisyr och färg. Och ällmänt vacker med sin runda mage. Häftig tröja och snygga jeans, en riktig tuffing. 3: Min lillasyster Kristina, för hennes festfina klänning.Den finns på bild på hennes blogg i oktober månad tror jag.http://kisse_girl.bloggagratis.se 4: Min mans kusin Anna, när man tittar på henne önskar man att man var 15 år igen. Jag tyckte att det var jättekul att vara 15 då lekte livet, lätt och enkelt. Så otroligt fräsch och fin är Anna. 5: Min mamma hamnar på topp fem, hon är otroligt fin och fräsch för att vara 50 år hon då, jag önskar jag ser så ut när jag är 50.

Av Maria - 27 november 2006 12:36

Min "lilla"(200cm) lillebror, fick mycket kommentarer om sitt utseende den här kvällen. Att han var snyggt klädd. Och att han växt om sig alldeles och att han blivit ett riktigt bombnedslag. En riktig snygging, synd på de röda ögonen på bilden.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<<
November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Ovido - Quiz & Flashcards