Alla inlägg den 26 november 2006

Av Maria - 26 november 2006 20:21

Oj, var ska vi börja kanske med en topplistaVi börjar med 5:an dagens miss 1 - vi hade glömt att köpa kaffe, det vi hade räckte till 15 personer.Stackars morfar fick åka på ica för att köpa mer.4:a vissa blir trötta tidigt en viss morbror somnade redan före tjugo noll noll3:a Vissa somnar på toa med byxorna på fotknölarna och djupa snarkningar ekar ut i hallen. Ingen nämnd vid namn kanske!2:a Den ingifta fastern som garvar så att tårarna sprutar åt vårt kylskåp som håller på att gå sönder. Det är nämligen så att isen blivit så omfattande att vissa matvaror frusit fast som tillexempel en flaska med honung, en flaska med citron och en flaska med chokladsås! Det är bara en månad sen jag frostade ur kylskåpet som inte ska behöva frostas ur. på en gång när jag frostat ur det så började det bildas is igen, då blev jag lite matt och på rent trots låtit isen sitta kvar. Nu är det så kul att se folks min när de öppnar kylskåpet. Speciellt fasters!!! Och slutligen nummer 1: Dagen miss 2-Min mamma och pappa missade dopcermonin i kyrkan, då de trodde att dopet började klockan två fast det var klockan ett. Jag lider med dem. man döps ju bara en gång, missat dop är missat dop!Dopet i kyrkan blev jättefint, prästen var familjär och bjöd fram alla komma fram till dopfunten när det var dags att blöta ner min älskade bebis. Prästen har en vacker sångröst, så det blev väldigt fin stämning tycker jag!Så till festen, många var på fest humör. Menyn var följande:Förrätt: crabfishmousse på fullkornsfranska toppade med kräftstjärtar och lime.Huvudrätt: Ungsstekt kalkon och tjälknöl med kokt potatis och kantarellsås. Snabbinlagd gurka, svartvinbärsgele´och rårivna morötter.Efterrätt: Hallon/jordgubbsgräddtårta med kaffe och avek.Till detta bjöds öl, vin och alkoholfri dryck som saft, läsk och vatten.Och vet du allt gick åt, lite matrester som vi åt upp till lunch idag och till kvällen tog vi en varsin tårtbit och nu är allt slut. Vi fick mycket beröm för maten!Ja, till humöret då. Mycket skratt och lustigheter ekade i vårt hus denna kväll. Några drack lite häftigt och somnade tidigt en på toa och en till sängs. Många tyckte kvällen var lång , men så blir det när man börjar tidigt redan klockan 14.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<<
November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards