Alla inlägg den 22 november 2006

Av Maria - 22 november 2006 20:03

Vilken tur att man bara har dop en gång i livet, ja det vill säga för varje barn man skaffar då. Men vi är ganska nöjda nu när vi har två barn, det är viktigt att ha ett syskon tycker jag.Igår hann jag inte ens skriva något inlägg till bloggen. Mamma och jag var på stan och letade kavaj till mig, det gick väldigt bra jag hittade en på första affären på rea halva priset, ett riktigt kap! Sedan fortsatte vi jakten till kappahl för en babyblå skjorta till min man, och det gick lika bra för hans var också på rea. Sedan blev den ammade mamman vrålhungrig, och det blev lunch på åhlens. det var det sämsta vi ätit på ett tag, jag tog wok med ris och mamma nasi goreng. Mammas mat var det inget kött i och mina wokade grönsaker bestod mest av kål, blä!! Efter lunchen gick vi på intersport för att handla tillbehör till min mans nya leksak, den elektroniska darttavlan. Längst ut på pilarna är det ju plast, och dessa plastspetsar går av efter ett tag. Men seru det blev inget handlat där, jag och en man kom ner på nedervåningen nästan samtidigt dock kom jag ner först. Och vem tror du expediten frågor om man vill ha hjälp, jo karl´n förståss. Snäll som man är stod man där ett tag och väntade men seru jag fick ingen hjälp. Då gick jag därifrån! Min man är också lite tjurig så nu säger han att han inte tänker handla där heller, det får bli expert på Birsta istället. Det där har jag varit med om flera gånger att bli ignorerad bara för att man är kvinna, det gör mig arg!Kvällen ägnades åt tv, Ugly Betty och sen den där sjukhusserien, vad den nu heter....Idag har jag städat nedervåningen....jippi...bjudit min kompis Sofia på Gi- mat till lunch efter som hon följer den dieten. Sofia är en kvinna att se upp till, hon jobbar vid mittuniversitetet. Föreläser, handleder studenter samt forskar och studerar själv om förskolebarns lek. hon är så duktig! Mitt i lunchen ringde min kompis Sara, för att checka läget lite inför dopet på lördag. Ännu en tuff kvinna, hon bor själv nere i södra Sverigt långt ifrån sin familj och mig:(. Att prata och umgås med sina kompisar är bra för själen. Man blir glad och välmående. det är alltid roligt att prata om gemensam historia. Sofia och jag hörde låten I promise my self på radion och genast kom vi att tänka på hur vi som tonåringar spelat den på kassettradion bakpå cykeln en solig kväll i rasande tempo på hemväg från skatudden. Roliga minnen, soliga minnen. Vi var säkert solsvedda efter en dag vid havet med sol, bad och tonårssnack!Efter middagen kom prästen på besök, vilken trevlig präst! Vi kom fram till att eftersom min man ska hålla sonen, skulle jag läsa bibeltexten. Där var min man snabb ska ni tro, han är inte särskilt kyrklig av sig! Äldsta sonen ska hålla dopvattnet i funten, det ser han nog fram emot. Nä, nu har jag inte tid med det här något mer, dax att stoppa in tjälknulen i ugnen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Är du lycklig?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
<<<
November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GÄSTBOK


Skapa flashcards